» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » آیا مصرف روزانه آب میوه با افزایش وزن افراد ارتباط دارد؟ مطالعات چه میگوید؟
آبمیوه خالص
پژوهش و تحقیقات - آخرین خبرها - سبک زندگی - سوالات بیماران

آیا مصرف روزانه آب میوه با افزایش وزن افراد ارتباط دارد؟ مطالعات چه میگوید؟

1402-11-10 00164

به گزارش دیاپرس، دکتر والتر ویلت، استاد اپیدمیولوژی و تغذیه در دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «مصرف میوه به شکل آب میوه، مصرف بیش از حد را ایجاد می‌کند.» به عنوان مثال، ما معمولا هر چند وقت یک بار سه پرتقال می خوریم با این حال، یک لیوان آب میوه پرتقال حدوداً سه پرتقال حساب می شود که می‌توان در یک یا دو دقیقه مصرف کرد، و حتی یک لیوان دیگر هم بخوریم، و این کالری زیادی اضافه می‌کند و منجر به افزایش قند خون می‌شود.» .

به گفته کارشناسان، با گذشت زمان، قند بیش از حد در خون می تواند منجر به مقاومت به انسولین، سندرم متابولیک، دیابت، بیماری قلبی، چاقی و سایر بیماری های مزمن شود.

چگونه آبمیوه روی بدن تاثیر می گذارد

به عنوان مثال، خوردن یک سیب کامل، سطح قند خون را افزایش نمی دهد، زیرا فروکتوز، قندی که به طور طبیعی در میوه ها و برخی سبزیجات یافت می شود، به آرامی در خون ترشح می شود. با این حال، نوشیدن آب سیب خون را با فروکتوز پر می کند. قند طبیعی موجود در میوه وقتی به طور کامل مصرف شود به آرامی وارد خون می شود.

این مطالعه میگوید: «وقتی کالری‌ها را به شکل جامد مصرف می‌کنید، مغز شما بهتر می‌تواند آن کالری‌ها را ثبت کند و غذای دریافتی‌تان را بر این اساس تنظیم کند. اما اگر این کالری ها را بنوشید، ممکن است احساس سیری نکنید و دوباره شروع به خوردن کنید. »/ CNN

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + شانزده =

  • ×