» آموزش و پژوهش » آموزش های دیابت » فرار و پیشگیری از گرما با آب یا شربت؟ کدام یک ارجحیت دارد؟
شربت
آموزش های دیابت - آخرین خبرها - آموزش و پژوهش - تغذیه سالم

فرار و پیشگیری از گرما با آب یا شربت؟ کدام یک ارجحیت دارد؟

1403-05-04 1040

یک متخصص تغذیه گفت: در روزهای گرم تابستان زیاد به فکر نوشیدن شربت، نوشابه‌ها، دلستر و حتی آب میوه‌ها نباشیم به خاطر مضرات بسیاری که دارند، بهتر است در طول روز آب بیشتر مصرف کنیم.

به گزارش دیاپرس، به گزارش ایسنا، دکتر ندا قمرزاد شیشوان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نوشیدنی‌هایی که در تابستان خصوصا باید به آن توجه کنیم، مصرف آب است. حتما سعی کنید در طول روز آب کافی را دریافت کنید. می‌توانید برای تغییر مزه آب، آن را طعم‌دار کنید. برای مثال می‌توانید با عرقیجات مختلف مانند بهارنارنج، بادرنج بویه، بیدمشک، گلاب یا گاهی اوقات با خاکشیر یا تخم شربتی آن را خوشمزه کنید.

در این روزهای گرم تابستان اگر ورزش می‌کنید و تعریق خیلی زیاد دارید، می‌توانید در نوشیدنی‌هایتان مثل آب مقدار کمی دانه چیا که از قبل خیسانده شده و حالت ژله‌ای پیدا کرده است، بریزید، مقدار کمی عسل بریزید. استفاده از آب لیمو یا لیمو ترش، حتی مقدار کمی نمک برای ورزشکاران، جبران الکترولیت‌های از دست داده شده از طریق تعریق می‌تواند، به آن‌ها کمک کند.

یادتان نرود که در روزهای گرم تابستان زیاد به فکر نوشیدن شربت، نوشابه‌ها، دلستر و حتی آب میوه‌ها نباشیم به خاطر مضرات بسیاری که دارند، بهتر است در طول روز آب بیشتر مصرف کنیم. /ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

  • ×