» آموزش و پژوهش » آموزش کادر پزشکی » آیا بین افسردگی و دیابت نوع 2 ارتباطی وجود دارد؟
آیا بین افسردگی و دیابت نوع 2 ارتباطی وجود دارد؟
آموزش کادر پزشکی - آموزش‌های دیابت - پژوهش و تحقیقات - سبک زندگی - سلامت روان - سوالات بیماران

آیا بین افسردگی و دیابت نوع 2 ارتباطی وجود دارد؟

1402-10-08 40

مطالعات اخیر نشان داده، افسردگی می‌تواند در بروز دیابت نوع ۲ نقش داشته ‌باشد. به طوری که افراد با سابقه افسردگی، باید مورد بررسی قرار گیرند تا خطر ابتلا به دیابت را در آن‌ها ارزیابی شود و اقداماتی را برای جلوگیری از بروز این شرایط انجام گیرد.

به گزارش دیاپرس، مطالعات نشان داده، افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، حدود دو برابر افرادی که دیابت ندارند، با افسردگی روبرو می‌شوند و افراد مبتلا به افسردگی، خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت نوع ۲ دارند. تا پیش از این، روند تاثیرگذاری این دو عامل بر یکدیگر مشخص نبود. نتایج تحلیل‌های اخیر نشان داده ‌است که افسردگی مستقیماً خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد و هفت واریانت ژنتیکی شناسایی شده که در هر دو دیابت نوع ۲ و افسردگی نقش دارند. این ژن‌های مشترک، در تولید انسولین و سطح التهاب در مغز، پانکراس یا بافت چربی نقش دارند و تغییراتی که این ژن‌ها در بدن ایجاد می‌کنند، می‌تواند به طور بالقوه توضیح دهد که چگونه افسردگی، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد.

نتایج تحقیقات اخیر می‌تواند به متخصصین سلامت کمک کند تا مراقبت و پشتیبانی برای افرادی که سابقه افسردگی دارند، بهبود یابد و از بروز موارد بیشتری از دیابت نوع ۲ جلوگیری شود. افرادی که افسردگی دارند، باید خطر دیابت نوع ۲ خود را بشناسند تا بتوانند حمایت مناسبی را برای کاهش خطر و جلوگیری از دیابت نوع ۲ دریافت کنند./ diabetes UK

به این نوشته امتیاز بدهید!

احمد مهری

احمد مهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

  • ×