» سبک زندگی » تغذیه سالم » آیا مصرف بیش از اندازه و افراطی گوشت قرمز و کباب با بروز سرطان مرتبط است؟
گوشت قرمز
تغذیه سالم - آخرین اخبار دیابت - پاسخ به سوالات - پژوهش و تحقیقات

آیا مصرف بیش از اندازه و افراطی گوشت قرمز و کباب با بروز سرطان مرتبط است؟

1403-04-10 10

یک پژوهش مروری بر روی بیش از 16 هزار نفر، نشان داد که مصرف گوشت قرمز و فرآوری‌شده با خطر بالاتر سرطان معده مرتبط است. به طور خاص، مصرف زیاد گوشت قرمز خطر ابتلا به آن را تا 41 درصد و گوشت فرآوری‌شده (مانند سوسیس، کالباس، کوکتل و …) را تا 57 درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش دیاپرس به نقل از فکت نامه سلامت، در مقابل، مصرف گوشت سفید با کاهش خطر ابتلا به سرطان معده همراه است و این خطر را تا 20 درصد کاهش می‌دهد.

نتایج این فکت نامه سلامت، نشان داد مصرف زیاد گوشت قرمز و کباب با افزایش خطر ابتلا به چندین سرطان از جمله سرطان سینه، آندومتر، کولورکتال، روده بزرگ، رکتوم، ریه و کبد مرتبط است. به طور مشابه، مصرف گوشت فرآوری‌شده با خطر بالاتر سرطان سینه، کولورکتال، روده بزرگ، رکتوم و ریه مرتبط است.

اما باید توجه داشت مصرف گوشت مزایایی را نیز برای سلامت انسان دارد و نباید به طور کامل مصرف آن قطع گردد. شواهدی برای اینکه دقیقا چه مقدار گوشت قرمز به صورت روزانه مجاز به مصرف هستیم در این مطالعه ذکر نشده است. / فکت نامه سلامت

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران دستیار پژوهشی مرکز تحقیقات استئوپروز دستیار پژوهشی مرکز تحقیقات غیرواگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

  • ×