» آموزش و پژوهش » آموزش های دیابت » در صورت ابتلا به دیابت چه کاری می توانم انجام دهم که تا حد امکان سالم بمانم؟
آموزش دیابت
آموزش های دیابت - آخرین خبرها - سبک زندگی - سوالات بیماران

در صورت ابتلا به دیابت چه کاری می توانم انجام دهم که تا حد امکان سالم بمانم؟

1402-11-16 40164

اگر دیابت دارید، خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته در شما افزایش می یابد. افراد دیابتی ۲ تا ۳ برابر بیشتر در معرض حمله قلبی یا سکته هستند. افراد دیابتی ممکن است در سنین پایین تری دچار حمله قلبی شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، حملات قلبی می تواند شدیدتر و کشنده تر باشد. افراد مبتلا به دیابت بسیار بیشتر در معرض بیماری کلیوی هستند.

چگونه می توانم این موارد را در خود مدیریت کنم؟

با پزشکتان برای ایجاد یک برنامه همکاری کنید. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • داروها – بیشتر افراد مبتلا به دیابت برای کنترل قند خون خود هر روز دارو مصرف می کنند. برخی از این داروها همچنین می توانند به جلوگیری از حمله قلبی یا سکته مغزی و محافظت از کلیه ها کمک کنند.

به علاوه، بسیاری از افراد مبتلا به دیابت هر روز به داروهای دیگری نیاز دارند. اینها برای درمان فشار خون بالا یا کلسترول بالا یا جلوگیری از مشکلات سلامتی در آینده استفاده می شوند. اگر با داروهای خود مشکلی دارید یا در پرداخت هزینه آن مشکل دارید، با پزشک یا پرستار خود صحبت کنید.

  • تغییر سبک زندگی – انتخاب هایی که هر روز انجام می دهید می تواند تاثیر زیادی بر مواردی که باید مدیریت کنید و سلامت عمومی شما داشته باشد. برخی از کارهایی که می توانید برای مدیریت این موارد یا کاهش خطرات سلامتی خود انجام دهید عبارتند از:
  • انتخاب های غذایی سالم داشته باشید – مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و محصولات لبنی کم چرب مصرف کنید. مقدار گوشت و غذاهای سرخ شده یا چرب را که می خورید محدود کنید.
  • فعال باشید – سعی کنید در اکثر روزهای هفته فعالیتی را به مدت 30 دقیقه یا بیشتر انجام دهید. حتی ورزش های ملایم مانند پیاده روی برای سلامتی شما مفید است.
  • سیگار کشیدن را ترک کنید – سیگار احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی یا ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. اگر برای ترک سیگار مشکل دارید، پزشک یا پرستار شما می تواند کمک کند.
  • اگر اضافه وزن دارید وزن خود را کاهش دهید – این می تواند به کاهش خطر بسیاری از مشکلات سلامتی کمک کند.
  • از الکل اجتناب کنید – الکل می تواند قند خون و فشار خون را افزایش دهد.

خوشبختانه، بسیاری از تغییرات سبک زندگی در بالا می تواند هر 3 مورد مدیریتی در دیابت را بهبود بخشد./ up to date

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

  • ×