» آخرین خبرها » اختلالات روانی، در کمین دیابتی‌های وابسته به انسولین!/ به سلامت روانتان توجه کنید
اختلالات روانی
آخرین خبرها - دیابت - سلامت روان

اختلالات روانی، در کمین دیابتی‌های وابسته به انسولین!/ به سلامت روانتان توجه کنید

1403-05-20 1030

یک پژوهش جدید نشان داده است که کودکان مبتلا به دیابت نوع ۱ با خطر بالاتری از اختلالات روانی از جمله اختلالات مزاجی و اضطراب مواجه هستند. این تحقیق که توسط تیمی از دانشگاه کمبریج و جمهوری چک انجام شده است، به بررسی ارتباط بین دیابت نوع ۱ و مشکلات روانی پرداخته است.

به گزارش دیاپرس، دیابت نوع ۱ یک بیماری مزمن و جدی است که معمولاً در کودکی تشخیص داده می‌شود و نیازمند مراقبت ویژه است که شامل تست‌های خونی مداوم و تزریق یا تزریق انسولین می‌شود. این شرایط معمولاً باعث احساس انزوا و جدا شدن از رویدادهای اجتماعی می‌شود که این موضوع می‌تواند عواقب جدی برای سلامت روانی کودکان دیابتی داشته باشد.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که کودکان دیابتی دو برابر بیشتر از کسانی که این بیماری را ندارند، به اختلالات مزاجی و بیش از ۵۰٪ بیشتر به اختلالات اضطرابی دچار می‌شوند. این اختلالات می‌توانند به عواقب جدی مانند اختلالات خوردن و خواب منجر شوند که نیازمند توجه ویژه و پشتیبانی فوری از سوی خانواده و مراقبین می‌باشد.

پژوهشگران تأکید دارند که مداخلات به موقع و پشتیبانی مناسب می‌تواند در پیشگیری از بروز مشکلات روانی جدی در زندگی بزرگسالی این افراد مؤثر باشد و لازم است که توجه بیشتری به سلامت روانی کودکان و نوجوانان دیابتی شود. / Nature

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نه =

  • ×