» آخرین خبرها » مراقب باشید: افزودنی های غذایی با خطر بالاتر دیابت نوع 2 مرتبط هستند
امولسیفایر
آخرین خبرها - تغذیه سالم - سبک زندگی

مراقب باشید: افزودنی های غذایی با خطر بالاتر دیابت نوع 2 مرتبط هستند

1403-03-16 1067

یک مطالعه جدید ارتباط نگران کننده ای را بین افزودنی های غذایی و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 نشان داده است. محققان دریافتند که مصرف برخی افزودنی ها با نام امولسیفایرها که برای افزایش بافت و ماندگاری استفاده می‌شوند، با افزایش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

به گزارش دیاپرس، امولسیفایرها، از جمله کاراگینان، تری پتاسیم فسفات و صمغ گوار، به طور گسترده در محصولات غذایی مختلف مانند شکلات، بستنی و شیرینی استفاده می شود. در حالی که این افزودنی‌ها بافت غذا را بهبود می‌بخشند و ماندگاری را طولانی می‌کنند، اما خطرات سلامتی قابل توجهی دارند.

تحقیقات قبلی مصرف امولسیفایر را با بیماری های قلبی عروقی، اختلالات متابولیک، التهاب و بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2، چاقی و فشار خون بالا مرتبط کرده است.

در این مطالعه هر 100 میلی گرم افزایش در مصرف روزانه کاراگینان با افزایش 3 درصدی در خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه بود که تأثیر هشداردهنده این افزودنی ها بر سلامت متابولیک را برجسته می کند.

از افراد، به‌ویژه افرادی که دیابت را مدیریت می‌کنند، خواسته می‌شود برچسب‌های مواد غذایی را دقیق بررسی کنند و غذاهای کامل و فرآوری نشده را برای کاهش خطرات سلامتی مرتبط با مصرف امولسیفایرها اولویت‌بندی کنند. /news-medical.net

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

  • ×