» آخرین اخبار دیابت » غذا و دارو » خبر خوب: با انسولین‌های نسل جدید، مدیریت بهتر قند خون امکان پذیر تر است
انسولین های نسل جدید
غذا و دارو - آخرین اخبار دیابت - خودمراقبتی

خبر خوب: با انسولین‌های نسل جدید، مدیریت بهتر قند خون امکان پذیر تر است

1403-03-26 10

یک فوق تخصص غدد گفت: مصرف انسولین‌های نسل جدید به مدیریت بهتر قند خون افراد دیابتی کمک می‌کند که نتیجه این اتفاق، بالا رفتن و بهبود کیفیت زندگی آنهاست. با این نوع انسولین، قند خون بعد از غذای فرد نیز کاهش پیدامی‌کند و کنترل می‌شود.

به گزارش دیاپرس به نقل از ایرنا، محمدرضا مهاجری تهرانی، افزود: بیش از صد سال است که از تولید اولین انسولین می‌گذرد و کیفیت انسولین‌ها با گذر زمان بهتر نیز شده است. ابتدا منبع انسولین، حیوانی بود و سپس انسولین‌های نوترکیب به بازار عرضه شد و پس از آن نیز با پیشرفت علم انسولین‌های قلمی به بازار آمدند.

به گفته این فوق تخصص غدد، در انسولین‌های نوع جدید به ‌دلیل طولانی تر بودن اثر ، فرد دچار افت قند خون کمتری به‌خصوص هنگام شب می‌شود و تعداد تزریقات انسولینی که باید در طول شبانه روز انجام شود نیز کاهش می‌یابد.

به گفته مهاجری تهرانی، افرادی که از این انسولین‌های نسل جدید استفاده می‌کنند می‌توانند زمان تزریق آن را خودشان کنترل کنند به این معنا که اگر وعده شام قرار است غذای بیشتری میل کنند دارو را با آن وعده و یا اگر در وعده ظهر یا صبحانه غذای بیشتری می‌خورند انسولین خود را با این وعده غذایی، می‌زنند.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین مزیت محصول انسولین نسل جدید این است که دو نوع انسولین را در یک قلم قرار داده که ۳۰ درصد آن انسولین آسپارت و ۷۰ درصد آن انسولین دگلودک است و بر اساس تشخیص پزشک و بر اساس میزان نیاز بیماران تجویز می‌شود. در واقع در برخی از بیماران حتی با یک‌بار استفاده از این قلم در روز قند خون تحت کنترل قرار می‌گیرد. /ایرنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + پنج =

  • ×