» آخرین خبرها » اهمیت یک رژیم غذایی مناسب / شام را حذف کنیم یا خیر؟
رژیم غذایی
آخرین خبرها - تغذیه سالم - فعالیت فیزیکی و چاقی

اهمیت یک رژیم غذایی مناسب / شام را حذف کنیم یا خیر؟

1403-05-09 1032

دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: یکی از پرسش های رایج در رژیم درمانی ها این است که چه خوراکی هایی برای درمان افراد چاق مناسب است؟ در پاسخ به این پرسش بایستی گفت که یک رژیم غذایی اصولی، رژیمی است که واجد سه ویژگی باشد: 1- تنوع   2- تعادل  و  3- تناسب.

به گزارش دیاپرس، دکتر محمد هاشمی درباره تعریف این مفاهیم افزود: تنوع به این مفهوم است که رژیم غذایی واجد تمامی گروه های مواد غذایی اصلی اعم از نان و غلات، گوشت و پروتئین ها، میوه جات، سبزی جات و لبنیات باشد. تعادل به این معنی است که نسبت بین این گروه ها درست برقرار شود که چند درصد از هر گروهی مصرف شود. تناسب هم یعنی مقدار قدر مطلق هر کدام از این گروه ها متناسب با سن، جثه، جنسیت، میزان فعالیت و وزن افراد باشد.

وی ادامه داد: کارشناسان رژیم درمانی و تغذیه این کار را انجام می‌دهند. حذف کردن بعضی از گروه های غذایی مانند حذف گروه نان و غلات(برنج، ماکارونی، سیب زمینی) و یا حذف کردن برخی از وعده های غذایی(شام) یکی از باورهای غلطی است که در بین مردم رواج دارد. به عبارت دیگر، هیچ وعده اصلی غذایی و هیچ کدام از گروه های اصلی غذایی برای یک رژیم غذایی صحیح نباید حذف شوند. / کلینیک چاقی

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + دو =

  • ×