» آخرین خبرها » اولین دستگاه خودکار تزریق انسولین برای دیابت نوع ۲ توسط FDA تأیید شد
تزریق انسولین
آخرین خبرها - تکنولوژی - دیابت

اولین دستگاه خودکار تزریق انسولین برای دیابت نوع ۲ توسط FDA تأیید شد

1403-06-10 0030

به گزارش دیاپرس، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) با گسترش استفاده از سیستم خودکار پمپ انسولین برای افرادی با دیابت نوع ۲ موافقت کرد. این اولین سیستم از این نوع است که برای دیابت نوع ۲، که رایج‌ترین نوع این بیماری است، تأیید شده است.

پیش از این، FDA در سال ۲۰۲۲ این سیستم را برای افرادی با دیابت نوع ۱ تأیید کرده بود. با تأیید سیستم “Omnipod 5” که توسط شرکت Insulet تولید شده است، FDA این دستگاه را به عنوان گزینه‌ای جدید معرفی کرد که می‌تواند بسیاری از کارهای دستی مربوط به مدیریت و کنترل سطح قند خون را خودکار کند و به این ترتیب، بار مدیریت این بیماری مزمن را کاهش دهد.

تاکنون گزینه‌های تزریق انسولین برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ محدود به سرنگ، قلم انسولین یا پمپ انسولین بوده است که همه این روش‌ها نیاز به تزریق روزانه و بررسی مکرر سطح قند خون دارند. اما اکنون یک جایگزین ساده‌تر در دسترس است.

این سیستم پوشیدنی می‌تواند تا سه روز متوالی انسولین را بدون نیاز به تزریق دستی تأمین کند و با استفاده از یک مانیتور پیوسته گلوکز، سطح قند خون را مدیریت کند. این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که دیگر نیازی به تزریقات روزانه یا آزمایش خون از طریق انگشت نیست./ FDA

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 17 =

  • ×