» آخرین خبرها » دو نکته مهم اگر پیش دیابت دارید و اولین چیزی که باید از آن اجتناب کنید
حذف وعده غذایی
آخرین خبرها - پژوهش و تحقیقات - سبک زندگی

دو نکته مهم اگر پیش دیابت دارید و اولین چیزی که باید از آن اجتناب کنید

1403-02-10 0083

اگر پیش دیابت دارید، از حذف وعده های غذایی خودداری کنید. حتی اگر به تغییرات سبک زندگی بالا پایبند باشید، حذف وعده های غذایی کنترل سطح قند خون را دشوارتر می کند چون:

  1. بر کنترل قند خون تأثیر منفی می گذارد

حذف وعده های غذایی می تواند باعث ایجاد الگوی نامنظم قند خون در طول روز شود. جوسلین لوران، متخصص مراقبت و آموزش دیابت، می‌گوید: سطح قند خون هنگام حذف وعده‌های غذایی پایین می‌آید و وقتی غذا می‌خورید دوباره افزایش می‌یابد. او توضیح می دهد: “بدن ترجیح می دهد که سطح قند خون در طول روز نوسانات ثابتی داشته باشد.”

به گزارش دیاپرس، زمانی که پیش دیابت دارید و وعده های غذایی خود را حذف می کنید، ممکن است قند خونتان نوسان کند. در نتیجه به گفته CDC، قند خون بسیار پایین می‌آید که علائم آن می‌تواند به صورت ضربان قلب سریع، لرزش، تعریق، عصبی بودن، اضطراب، تحریک‌پذیری و گیجی، سرگیجه یا گرسنگی ظاهر شود. فقط قند خون پایین نیست که مشکل ساز است. بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی در سال 2019 که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، حذف یک وعده غذایی، به ویژه صبحانه یا ناهار، همچنین باعث افزایش سطح قند خون در سایر وعده های غذایی در روز می شود.

  1. می تواند منجر به افزایش اشتها شود

سطح قند خون شما بر گرسنگی و اشتهای شما تأثیر می گذارد. وقتی وعده های غذایی خود را حذف می کنید، ممکن است بعداً در طول روز گرسنه تر شوید. امیلی ون اک، متخصص تغذیه در آستین، تگزاس، می‌گوید: «هرچه هنگام شروع غذا خوردن گرسنه‌تر باشید، احتمال پرخوری بیشتر می‌شود.

در نتیجه، هماهنگی واقعی با علائم اشتها و سیری بدن شما دشوارتر می شود، که می تواند مدیریت قند خون را چالش برانگیزتر کند. طبق یک مطالعه در سال 2023 در مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، با گذشت زمان، این الگوی غذایی می تواند حساسیت به انسولین را مختل کند. /eatingwell

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 5 =

  • ×