» سبک زندگی » سه گام جیاتی برای ایجاد یک عادت سالم/ دیابتی ها بخوانند
عادت سالم
سبک زندگی - آخرین اخبار دیابت

سه گام جیاتی برای ایجاد یک عادت سالم/ دیابتی ها بخوانند

1403-04-17 10

ایجاد عادت سالم برای زندگی خوب و مدیریت دیابت ضروری است. در اینجا مرکز کنترل و پیشگیری بیماریهای آمریکا سه ​​مرحله ساده برای کمک به شما برای شروع آورده شده است:

1. ایجاد یک برنامه

ابتدا یک برنامه روشن ایجاد کنید. تعریف کنید که چرا می خواهید این عادت جدید را ایجاد کنید. درک انگیزه به شما کمک می کند متعهد بمانید.

یک هدف بلند مدت تعیین کنید و تصمیم بگیرید که کدام عادت جدید به شما در رسیدن به آن کمک می کند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید سالم‌تر غذا بخورید، میوه‌ها و سبزیجات بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

به جای اینکه به طور مبهم بگویید “من سبزیجات بیشتری می خورم”، یک هدف هوشمندانه را امتحان کنید و بگویید: “من در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه یک سالاد جانبی با شام می خورم.”

2. پیگیری کنید

پیگیری و ردیابی عادت جدید شانس موفقیت شما را افزایش می دهد. این به شما کمک می‌کند ببینید چه چیزی موثر است و چه چیزی موثر نیست، و شما را تشویق می‌کند در مسیر خود بمانید. می توانید از یک برنامه، یک دفتر خاطرات غذایی یا حتی یک دفترچه یادداشت استفاده کنید.

حمایت اجتماعی نیز می تواند مفید باشد. دوستی پیدا کنید تا با او راه بروید، باشگاه بروید یا با دوستان و خانواده‌تان که می‌توانند از اهداف شما حمایت کنند ارتباط برقرار کنید. اگر دیابت یا پیش دیابت دارید، برنامه هایی مانند آموزش و پشتیبانی مدیریت دیابت یا برنامه های ملی پیشگیری از دیابت را دنبال کنید.

3. به موفقیت ها توجه کنید

موفقیت های خود را به روش هایی جشن بگیرید که از اهداف سلامتی شما حمایت می کند. فعالیت هایی انجام دهید که از آن لذت می برید، مانند سرگرمی ها. اگر نتایج فوری به دست نیامد یا اگر با شکست مواجه شدید، ناامید نشوید. نکته کلیدی این است که ادامه دهید و تسلیم نشوید.

 

در اینجا چند عادت سالم برای شروع شما آورده شده است:

– میوه و سبزیجات بیشتری بخورید.
– به جای سفارش غذا، بیشتر در خانه آشپزی کنید.
– مصرف تنقلات نمکی و شیرین را کاهش دهید.
– غلات کامل را جایگزین کنید (مانند برنج قهوه ای به جای برنج سفید).
– به طور منظم پیاده روی کوتاه انجام دهید.
– فعالیت های جدید در خانه مانند تمرینات قدرتی را امتحان کنید.
– مصرف آب خود را افزایش دهید.

ایجاد عادات سالم می تواند تفاوت بزرگی در مدیریت دیابت ایجاد کند. از کارهای کوچک شروع کنید، متعهد بمانید و پیشرفت خود را جشن بگیرید! /cdc

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

  • ×