» آخرین اخبار دیابت » یک مقام وزارت بهداشت: عبارت ” بدون کلسترول ” روی روغن‌های گیاهی، جعلی یا واقعی؟
تبلیغ محصولات آسیب رسان
آخرین اخبار دیابت - آموزش‌های دیابت - تغذیه سالم

یک مقام وزارت بهداشت: عبارت ” بدون کلسترول ” روی روغن‌های گیاهی، جعلی یا واقعی؟

1403-02-31 30

سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، در واکنش به برخی ادعاهای نادرست در تبلیغات محصولات غذایی، بیان کرد: در حوزه تبلیغات محصولات غذایی گاهی اوقات ادعاهای نادرست و خلاف واقع مطرح می‌شود که برخی از آن‌ها اصولاً موضوعیت ندارد

به گزارش دیاپرس به نقل از مشرق، دکتر عبدالعظیم بهفر افزود: درج عنوان بدون کلسترول روی روغن‌های نباتی نیز از این دسته تبلیغات محسوب می‌شود؛ چرا که روغن‌های نباتی در اصل فاقد کلسترول بوده و تنها در روغن‌های حیوانی وجود دارد.

بهفر بیان کرد درج عنوان “بدون افزودنی” روی شیرهای استریل نیز از این دست تبلیغات است، چراکه شیرهای استریل نیازی به افزودنی یا نگهدارنده ندارند، چون داخل آن میکروبی وجود ندارد.

وی ادامه داد: به هر حال بسیاری از اسنک‌ها، روغن‌ها، انواع سُس، آب‌میوه‌ها و نوشیدنی‌هایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم، محصول یا شرکت و برند را تبلیغ می‌کنند غیر قانونی هستند و نباید در رسانه ها تبلیغات داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شورای سیاست‌گذاری سلامت صدا و سیما هم به عنوان فصل مشترکی در پیشبرد اهداف سلامت محور، می‌تواند در احیای اجرای قانون منع تبلیغات محصولات آسیب‌رسان به سلامت در رسانه ملی نقش ایفا کند. /مشرق

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سیزده =

  • ×