» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » برنامه های کاری نامنظم در جوانی می تواند منجر به سلامت ضعیف در میانسالی شود؟!
برنامه های کاری نامنظم
پژوهش و تحقیقات - آخرین خبرها - خودمراقبتی

برنامه های کاری نامنظم در جوانی می تواند منجر به سلامت ضعیف در میانسالی شود؟!

1403-02-08 2095

سر و کار داشتن با برنامه های کاری نامنظم ممکن است برای بسیاری بخش ضروری از زندگی به نظر برسد، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که این کار برای سلامتی در طولانی مدت، به ویژه در میانسالی، ضرر دارد. این مطالعه که توسط ون جوئی هان، استاد دانشکده مددکاری اجتماعی NYU Silver انجام شد و در مجله علمی PLOS One منتشر شد، تأثیرات مخرب الگوهای کاری نامنظم را روشن می کند.

به گزارش دیاپرس، هان اظهار کرد ارتباط بین چنین برنامه های کاری و مسائل بهداشتی مانند افسردگی، اضطراب و سطح پایین سلامت، واضح است. این مطالعه که داده‌های یک نظرسنجی را در طول دو دهه تجزیه و تحلیل کرد، نشان داد که افرادی که الگوهای شغلی ثابتی داشتند در مقایسه با افرادی که برنامه‌های غیرقابل پیش‌بینی داشتند، از خواب و نتایج سلامت بهتری برخوردار بودند.

جالب توجه است که این تحقیق تفاوت‌های بین گروه‌های جمعیتی مختلف را نیز آشکار کرد. افراد سیاهپوست با سطح تحصیلات پایین‌تر به احتمال زیاد در ساعت‌های نامنظم کار می‌کردند و محرومیت از خواب را تجربه می‌کردند، که تلاقی نژاد، تحصیلات و شرایط کاری را در تأثیرگذاری بر نتایج سلامت برجسته می‌کرد.

علاوه بر این، این مطالعه در مورد اثرات تجمعی چنین الگوی کاری در طول زمان هشدار می دهد. برنامه‌های نامنظم با افزایش خطرات سلامتی از جمله چاقی و احتمال بالاتر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت نوع 2 در مراحل بعدی زندگی همراه بود. یافته‌ها بر اهمیت پرداختن به فرهنگ و سیاست‌های محل کار برای اولویت‌بندی رفاه کارکنان و کاهش پیامدهای سلامتی درازمدت به دلیل برنامه‌های کاری سخت‌گیرانه تاکید می‌کند. /people

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + چهار =

  • ×