» آموزش و پژوهش » آموزش های دیابت » چه وقتی بهترین زمان ورزش برای بیماران دیابتی است؟
بهترین زمان ورزش
آموزش های دیابت - آخرین خبرها - سبک زندگی

چه وقتی بهترین زمان ورزش برای بیماران دیابتی است؟

1403-04-12 006

پزشک هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت:  ورزش نشان داده که در پیشگیری و حتی درمان دیابت می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. یکی از فاکتورهای مهم در ایجاد مقاومت انسولینی چاقی شکمی است که ورزش به عنوان یک فاکتور اصلی چاقی شکمی را از بین ببرد و یکی از فاکتورهای مهم مقاومت انسولین را کم می‌کند.
به گزارش دیاپرس به نقل از فارس، تورج خدیری اظهار کرد: مطالعات نشان می‌دهد که خانم‌های مبتلا به دیابت اگر در هفته چهار ساعت ورزش‌های متوسط مثل پیاده‌روی انجام دهند می‌توانند 40 درصد ریسک بیماری‌های قلبی را در خود کاهش دهند.
خدیری در رابطه با بهترین زمان برای ورزش برای افراد دیابتی، تصریح کرد: یک تا سه ساعت بعد ازخوردن غذا بهترین زمان ورزش برای افراد دیابتی است، چرا که قندخون در این حالت بسیار بالا است و افراد دیابتی می‌توانند در این زمان ورزش و قند خون را مصرف و به دیابت کمک کنند.
این پزشک اظهار کرد: افرادی که از تزریق انسولین برای درمان دیابت استفاده می‌کنند، حتما توجه کنند قبل از ورزش قند خون را اندازه‌ بگیرند اگر قندشان پایین بود حتما یک واحد میوه و یا میان وعده خیلی کوچک استفاده کنند.
وی اضافه کرد: در افراد دیابتی که تزریق انسولین دارند احتمال افت قند بعد از ورزش حتی تا 6 الی 12 ساعت ممکن است اتفاق بیفتد پس حتما ورزش را فراموش نکنید به خصوص افراد دیابتی میزان وابستگی خود را به داروها کم کنند. /فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

  • ×