» آخرین خبرها » 1/8 میلیارد بزرگسال در خطر بیماری به دلیل عدم فعالیت فیزیکی کافی
فعالیت فیزیکی
آخرین خبرها - آموزش و پژوهش - فعالیت فیزیکی و چاقی

1/8 میلیارد بزرگسال در خطر بیماری به دلیل عدم فعالیت فیزیکی کافی

1403-04-31 1032

طبق گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت، در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۱٪ از بزرگسالان در سطح جهانی، معادل 1/8 میلیارد نفر، به میزان توصیه شده فعالیت فیزیکی نرسیدند. این رقم نشان‌دهنده افزایش حدود ۵ درصدی در سطح عدم فعالیت بدنی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۲ است.

به گزارش دیاپرس، سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که بزرگسالان باید هفته‌ای ۱۵۰ دقیقه فعالیت فیزیکی با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه با شدت بالا داشته باشند. عدم فعالیت بدنی به افزایش خطر بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲، زوال عقل و برخی سرطان‌ها مانند سرطان سینه و کولون منجر می‌شود.

عدم فعالیت بدنی در زنان نسبت به مردان بیشتر است و افراد بالای ۶۰ سال کمتر از سایرین، فعال هستند. در برخی کشورها، پیشرفت‌هایی در کاهش عدم فعالیت بدنی مشاهده شده و ۲۲ کشور به احتمال زیاد به هدف جهانی کاهش ۱۵ درصدی عدم فعالیت تا سال ۲۰۳۰ دست خواهند یافت.

برای ارتقای فعالیت بدنی نیاز به تقویت سیاست‌ها و افزایش بودجه وجود دارد. ایجاد محیط‌های قابل دسترس، مقرون‌به‌صرفه و لذت‌بخش برای فعالیت بدنی ضروری است و ترویج فعالیت بدنی نیازمند رویکردی کل‌نگر و همکاری بین دولت‌ها و ذینفعان غیر دولتی است./WHO

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

  • ×