» سبک زندگی » غربالگری و تشخیص » تست جدیدی که با آن می توانید خطر ژنتیکی ابتلا به دیابت را در خود ارزیابی کنید
تست جدیدی خطر ژنتیکی ابتلا به دیابت را ارزیابی کنید
غربالگری و تشخیص - آخرین خبرها

تست جدیدی که با آن می توانید خطر ژنتیکی ابتلا به دیابت را در خود ارزیابی کنید

1402-12-21 4087

این تست که توسط شرکت تشخیصی Randox در بریتانیا ساخته شده است، هدف آن شناسایی حداکثر 10 نوع ژنتیکی مرتبط با خطر ابتلا به دیابت نوع 1 است.

به گزارش دیپرس، دیابت نوع 1 حدود 344000 نفر را در بریتانیا تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که ژن‌های خاصی با خطر ابتلا به دیابت نوع 1 مرتبط هستند، داشتن این ژن‌ها به تنهایی تضمینی برای ابتلای فرد به این بیماری نیست. آزمایش جدید پیشرفتی در تشخیص زودهنگام ارائه می دهد و به افراد امکان می دهد خطر ژنتیکی خود را ارزیابی کنند و به طور بالقوه به دنبال آزمایش های بیشتر برای تشخیص قطعی باشند.

این آزمایش با استفاده از مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها، امتیاز خطر ژنتیکی را محاسبه می‌کند و بینشی در مورد احتمال ابتلای فرد به این بیماری ارائه می‌کند. این اطلاعات می تواند در شناسایی افراد پرخطری که ممکن است از مداخله و نظارت زودهنگام بهره مند شوند، حیاتی باشد. محققان پیشنهاد می‌کنند که تشخیص زودهنگام می‌تواند به برنامه‌های درمانی شخصی‌سازی شده منجر شود.

پروفسور ریچارد اورام، پزشک متخصص دیابت در دانشگاه اکستر، بر اهمیت برنامه های غربالگری دیابت نوع 1، به ویژه با ظهور درمان های جدید که بیشترین تأثیر را در مراحل اولیه بیماری دارند، تأکید می کند. تست Randox وعده می‌دهد که فرآیند شناسایی افرادی را که باید تحت آزمایش‌های بیشتر قرار گیرند، ساده‌تر کند و غربالگری سلامت عمومی را کارآمدتر و در دسترس‌تر کند. /independent.co.uk

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

  • ×