» آخرین خبرها » چالش جهانی تشخیص اشتباه دیابت نوع 1 در بزرگسالان به عنوان دیابت نوع 2
دیابت کودکان
آخرین خبرها

چالش جهانی تشخیص اشتباه دیابت نوع 1 در بزرگسالان به عنوان دیابت نوع 2

1402-11-10 30162

اخیرا تشخیص اشتباه دیابت نوع 1 در بزرگسالان که اغلب به اشتباه به عنوان دیابت نوع 2 شناسایی می‌شود، افزایش یافته‌است. دیابت نوع 1 که به عنوان “دیابت نوجوانان” شناخته می‌شود، در مدت ها قبل، با شروع در دوران کودکی مرتبط بود اما بیش از 50 درصد از تشخیص‌های دیابت نوع 1 بعد از 18 سالگی رخ می‌دهد و این تصور غلط را به چالش می‌کشد.

به گزارش دیاپرس، تشخیص اشتباه می‌تواند منجر به برنامه‌های درمانی بی‌اثر شود که منجر به افزایش طولانی مدت قند خون و افزایش خطرات عوارض می‌شود. تمایز بین دیابت نوع 1 و نوع 2 بسیار مهم است، زیرا رویکردهای درمانی به طور قابل توجهی متفاوت است.

در حالی که دیابت نوع 2 با مقاومت به انسولین و عوامل متابولیک مشخص می‌شود، دیابت نوع 1 یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی به سلول‌های تولید کننده انسولین حمله می‌کند. شروع دیرهنگام دیابت نوع 1 در بزرگسالان می‌تواند شبیه دیابت نوع 2 باشد که منجر به وضعیتی به نام دیابت خودایمنی پنهان در بزرگسالان (LADA) می شود.

افراد مبتلا به اشتباه تشخیص ممکن است در ابتدا به داروهای نوع 2 پاسخ دهند، اما در نهایت، سطح قند خون به شدت افزایش می‌یابد. این سوء مدیریت می‌تواند منجر به عوارضی مانند هیپرگلیسمی، کتواسیدوز و حتی مرگ شود./ Medical News Today

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یازده =

  • ×