» آخرین خبرها » تغذیه در تابستان/مصرف غذاهای چرب و آبمیوه‌های مصنوعی را به حداقل برسانید
دکتر منصور رضایی
آخرین خبرها - تغذیه سالم - سبک زندگی

تغذیه در تابستان/مصرف غذاهای چرب و آبمیوه‌های مصنوعی را به حداقل برسانید

1403-04-30 1032

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ارتباط تغذیه در تابستان گفت: در فصل تابستان و گرما نباید غذا‌های پر انرژی و پر چرب استفاده شود و مصرف غذا‌های فرآوری شده که نمک پنهان دارند نیز باید به حداقل برسد.

دکتر منصور رضایی افزود: اگر آب و املاح از دست رفته بر اثر تعریق جبران نشود، فرد دچار ضعف، سستی، بی‌حالی و کاهش آستانه تحمل و توجه می ‌شود.

وی ادامه داد: در شرایط آب و هوایی گرم، نیاز افراد به کالری کمتر و به آب، املاح و ویتامین‌ ها بیشتر می ‌شود بنابراین بهتر است با گرم‌ تر شدن هوا، افراد از لبنیات و گوشت‌ های کم چرب استفاده کنند.

دکتر رضایی مصرف میوه‌ و سبزی‌ تازه فصل را غنی از آب، املاح، ویتامین ‌ها و فیبر دانست و گفت: با مصرف کمپوت، آبمیوه(اعم از صنعتی و خانگی) و میوه و سبزی‌ های خشک، نمی ‌توان این نیاز را رفع کرد و بهتر است از میوه و سبزی تازه استفاده شود. مصرف غذا‌های پروتئینی گیاهی(دانه ‌ها، مغزها، حبوبات و آجیل ‌ها) و پروتیین‌های حیوانی کم چرب مثل تخم مرغ و لبنیات باعث افزایش توان جسمی افراد می ‌شود.

وی توصیه کرد: در فصل تابستان بیشتر از غذاهایی نظیر آب دوغ خیار، ماست، خیار و کمی نان، سبزیجات خنک مانند خیار، کاهو، کدو خورشتی(سبز)، گشنیز، اسفناج، ماست و اسفناج استفاده شود. همچنین غذاهای پختنی و آب‌ پز از جمله غذا‌های مناسب فصل گرماست. / وزارت بهداشت

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

  • ×