» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » توده عضلانی کم در بیماران دیابتی، خطر مرگ را افزایش می دهد؟
توده عضلانی کم
پژوهش و تحقیقات - آخرین اخبار دیابت - سبک زندگی

توده عضلانی کم در بیماران دیابتی، خطر مرگ را افزایش می دهد؟

1402-10-25 30

برای افراد مبتلا به دیابت، تحقیقات اخیر ارتباط نگران کننده ای بین توده عضلانی کم و افزایش خطر مرگ و میر، به ویژه در اثر بیماری های قلبی عروقی را نشان می دهد. این امر بر اهمیت توجه به سلامت ماهیچه ها، به ویژه در افراد مبتلا به دیابت، و گنجاندن تمرینات قدرتی در روتین سبک زندگی تأکید می کند.

به گزارش دیاپرس، یک مطالعه تأثیر توده عضلانی کم بر افراد مبتلا به دیابت و ارتباط آن با همه علل و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی را مورد بررسی قرار داد. نتایج این مطالعه که در انجمن اروپایی مطالعه دیابت ارائه شد، نشان داد که افراد مبتلا به دیابت و توده عضلانی کم با خطر مرگ و میر بیشتری روبرو هستند.

سارکوپنیا:

سارکوپنی به توده و قدرت عضلانی کم اشاره دارد که منجر به چالش در فعالیت های روزانه و افزایش خطر سقوط می شود. افراد مبتلا به چاقی، مقاومت به انسولین یا دیابت ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به سارکوپنی باشند.

اثرات توده عضلانی کم:

توده عضلانی کم با کاهش تراکم استخوان همراه است که منجر به بیماری هایی مانند پوکی استخوان و افزایش خطر شکستگی می شود. این بیماری با محدود کردن تحرک و استقلال بر کیفیت کلی زندگی تأثیر می گذارد و ممکن است به چالش های سلامت روان مانند افسردگی و انزوای اجتماعی کمک کند.

تاثیر توده عضلانی کم بر مدیریت دیابت:

توده عضلانی کم می تواند بر توانایی بدن در تنظیم حساسیت به انسولین تأثیر منفی بگذارد و به ایجاد چاقی و بیماری های قلبی عروقی موثر باشد. بنایراین مدیریت دیابت نه تنها شامل کنترل قند خون بلکه عواملی مانند سلامت ماهیچه ها نیز می شود.

 

روش تحقیق:

این مطالعه داده‌های نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه ایالات متحده را که شامل 1514 شرکت‌کننده مبتلا به دیابت بود، تجزیه و تحلیل کرد. محققان در تجزیه و تحلیل خود عوامل مختلفی مانند سابقه سرطان، فشار خون بالا، سن، چاقی و مصرف الکل را در نظر گرفتند.

 

توصیه ها برای افراد مبتلا به دیابت:

  1. اهمیت ورزش: تمرینات قدرتی یا مقاومتی برای جلوگیری یا کاهش از دست دادن عضلات انجام بدید.
  2. مراقبت کامل: بدانید مدیریت دیابت فراتر از کنترل قند خون است و شامل عواملی مانند سلامت ماهیچه ها می شود.
  3. انتخاب سبک زندگی: در فعالیت هایی مانند حمل بارهای سنگین، یوگا یا باغبانی برای تقویت عضلات شرکت کنید.

نتیجه:

این مطالعه بر نقش حیاتی سلامت عضلات در افراد مبتلا به دیابت و تأثیر بالقوه آن بر امید به زندگی تأکید می کند. تاکید بر تمرینات قدرتی و اتخاذ رویکردی جامع برای مدیریت دیابت می تواند به رفاه کلی کمک کند. مشاوره با متخصصان مراقبت های بهداشتی برای مشاوره شخصی و استراتژی های مداخله ضروری است./ اخبار پزشکی امروز

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + پنج =

  • ×