» آخرین خبرها » چه ارتباطی بین خروپف و فشارخون بالا وجود دارد؟
خروپف
آخرین خبرها - پژوهش و تحقیقات - سبک زندگی

چه ارتباطی بین خروپف و فشارخون بالا وجود دارد؟

1403-04-23 1043

خروپف ممکن است چیزی بیش از یک مزاحمت باشد. طبق تحقیقات جدید دانشگاه فلیندرز، این می تواند یک علامت هشدار دهنده اولیه فشار خون بالا باشد. این مطالعه نشان می دهد که افرادی که خروپف می کنند، به ویژه مردان میانسال دارای اضافه وزن، بیشتر در معرض فشار خون بالا هستند.

به گزارش دیاپرس، این مطالعه که در Nature Digital Medicine منتشر شده است نشان داد که 15 درصد از شرکت‌کنندگان، عمدتاً مردان دارای اضافه وزن، بیش از 20 درصد از شب را خروپف می‌کردند که با خطرات بالای فشار خون کنترل‌نشده مرتبط بود.

خروپف و آپنه خواب (شرایطی که در آن تنفس در طول خواب متوقف می شود) اغلب با یکدیگر همپوشانی دارند و دلایل مشترکی دارند. این تحقیق نشان داد که افرادی که خروپف می‌کنند، تقریباً دوبرابر خطر ابتلا به فشار خون کنترل‌نشده دارند، که در ترکیب با آپنه خواب، بیشتر می‌شود.

فشار خون بالا می تواند منجر به مشکلات شدید سلامتی مانند نارسایی قلبی، سکته مغزی و بیماری کلیوی شود. این مطالعه بر اهمیت در نظر گرفتن خروپف در مراقبت های بهداشتی و مدیریت مسائل مربوط به خواب تاکید می کند. اگر خروپف می‌کنید و نشانه‌هایی از خواب ضعیف یا مشکلات تنفسی دارید، با پزشک خود مشورت کنید. /neuro

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 17 =

  • ×