» آخرین اخبار دیابت » غذا و دارو » سازمان غذا و داروی ایالات متحده در حال بررسی خطرات داروهای کاهش وزن محبوب!
سازمان غذا و داروی امریکا FDA
غذا و دارو - آخرین اخبار دیابت - نظام سلامت

سازمان غذا و داروی ایالات متحده در حال بررسی خطرات داروهای کاهش وزن محبوب!

1402-10-23 40

سازمان غذا و داروی ایالات متحده در حال بررسی گزارش هایی از خطرات اضافی مرتبط با چندین داروی کاهش وزن بسیار محبوب است.

به گزارش دیاپرس، در گزارش فصلی که این هفته منتشر شد، این سازمان اعلام کرد که در حال بررسی موارد ریزش مو آسپیراسیون (زمانی که غذا یا اشیاء دیگر وارد مجاری تنفسی می شود)؛ و افکار خودکشی در افرادی که از داروها استفاده می کردند است. برخی از داروهای این دسته که به عنوان آگونیست های گیرنده GLP-1 شناخته می شوند، عبارتند از: Ozempic، Wegovy، Mounjaro و Zepbound.

 

در حالی که این گزارش‌ها می‌توانند نادرست باشند، تحقیقات قبلی سازمان غذا و داروی امریکا را بر آن داشته است تا درخواست کند مطالعه بیشتر در مورد این موضوع انجام شود. این اولین باری نیست که آژانس به بررسی عوارض احتمالی این داروهای کاهش وزن می پردازد: سال گذشته، آژانس گزارش هایی از انسداد روده مرتبط با داروها را بررسی کرد.

به گزارش دیاپرس، سخنگوی نوو نوردیسک گفت: “ما آگاه هستیم که به عنوان بخشی از تلاش های نظارتی، سازمان غذا و داروی امریکا در حال ارزیابی چندین سیگنال بالقوه مربوط به داروهای کاهش دهنده وزن است و اطلاعاتی را در مورد آن ارزیابی های در حال انجام در وب سایت خود منتشر کرده است.”

این سخنگوی می افزاید: «ما از همه داروهای کاهش دهنده وزن در صورتی که طبق دستورالعمل و تحت مراقبت یک متخصص مراقبت های بهداشتی دارای مجوز استفاده شود از نظر ایمنی و اثربخشی حمایت می کنیم.

سخنگوی یکی از این شرکت های دارویی نیز در واکنش به این مساله گفته است: “سازمان غذا و داروی امریکا در حال بررسی داده ها در مورد خطرات بالقوه خاصی برای داروهای آگونیست گیرنده GLP-1 است. ایمنی بیمار اولویت ما است و ما با FDA در مورد این سیگنال های بالقوه همکاری می کنیم. ”

 

تا ماه سپتامبر، 201 گزارش از خودکشی یا افکار خودکشی در میان بیمارانی که داروهایی با سماگلوتید، که ماده اصلی موجود در Ozempic و Wegovy، یا tirzepatide، Zepbound و Mounjaro است مصرف می‌کنند، گزارش شده است. در همین حال، حداقل 422 گزارش از ریزش مو وجود دارد. تعدادی از داروهای دیگر با ریزش مو مرتبط هستند، از جمله برخی داروهای ضد افسردگی و قرص های ضد بارداری. 18 مورد از بیمارانی که سماگلوتاید یا تیرزپاتید مصرف می کردند وجود داشت که به ایجاد آسپیراسیون زمانی که افراد به طور تصادفی غذا یا اشیاء دیگر را به مجاری تنفسی خود استنشاق کردند اشاره می کرد.

 

در یک گزارش موردی که در ماه مارس منتشر شد، پزشکان کانادایی گفتند که بیماری که دو ماه قبل، تزریق سماگلوتاید را برای کاهش وزن آغاز کرده بود با وجود ناشتا بودن 18 ساعت قبل از عمل، غذای زیادی در معده اش باقی مانده است. در ماه ژوئن، انجمن متخصصان بیهوشی آمریکا از بیماران خواست تا قبل از اعمال جراحی انتخابی، مصرف این داروهای کاهش وزن را به دلیل این عارضه احتمالی متوقف کنند./ سازمان غذا و دارو آمریکا

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دوازده =

  • ×