» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » برخی از داروهای ضد افسردگی بیشتر از سایر داروها باعث افزایش وزن می شوند
داروهای ضد افسردگی
پژوهش و تحقیقات - آخرین خبرها

برخی از داروهای ضد افسردگی بیشتر از سایر داروها باعث افزایش وزن می شوند

1403-05-10 1036

یک مطالعه جدید از دانشکده پزشکی هاروارد نشان می دهد که برخی از داروهای ضد افسردگی بیشتر از سایرین باعث افزایش وزن می شوند. این یافته که در Annals of Internal Medicine منتشر شده است، می تواند بر تصمیم گیری در مورد داروهایی که برای افسردگی تجویز شود، تأثیر بگذارد.

به گزارش دیاپرس، محققان سوابق سلامت الکترونیکی بیش از 18هزار نفر مصرف کننده جدید داروهای ضد افسردگی را از سال 2010 تا 2019 تجزیه و تحلیل کردند و افزایش وزن را در میان افرادی که داروهای ضد افسردگی خط اول مختلف مصرف می کردند، مقایسه کردند. آنها کشف کردند که مصرف کنندگان اسیتالوپرام (Lexapro) و پاروکستین (Seroxat) پس از شش ماه حدود 1 پوند بیشتر از کسانی که سرترالین (Zoloft) مصرف می کردند، اضافه کردند و 10 تا 15٪ بیشتر احتمال داشت که حداقل 5٪ از وزن اولیه خود را اضافه کنند.

در مقابل، بیمارانی که بوپروپیون (ولبوترین) مصرف می کردند کمترین افزایش وزن را تجربه کردند، در حالی که فلوکستین (پروزاک) تغییر وزن قابل توجهی در مقایسه با سرترالین نشان نداد. این مطالعه اطلاعات ارزشمندی را برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و بیماران برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد استفاده از داروهای ضد افسردگی و مدیریت وزن ارائه می دهد. /axios

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهارده =

  • ×