» آخرین اخبار دیابت » نتایج امیدوارکننده استفاده از داروی دیابت برای ترک سیگار
ترک سیگار
آخرین اخبار دیابت - آموزش و پژوهش - سبک زندگی

نتایج امیدوارکننده استفاده از داروی دیابت برای ترک سیگار

1403-07-01 00

به گزارش دیاپرس، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که سماگلوتاید، دارویی که برای درمان دیابت نوع ۲ و چاقی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند به افراد سیگاری در ترک این عادت کمک کند.

سیگار یکی از عوامل اصلی مرگ و میر قابل پیشگیری در سطح جهان است، و اگر سماگلوتاید در ترک سیگار مؤثر باشد، می‌تواند به عنوان یک ابزار جدید و ارزشمند در مقابله با اعتیاد به تنباکو مورد استفاده قرار گیرد و شاید بتواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد.

پژوهشگران دریافتند که افراد مبتلا به دیابت که از سماگلوتاید استفاده می‌کردند، در مقایسه با کسانی که از داروهای دیگر دیابت استفاده می‌کردند، کمتر به دنبال درمان‌های پزشکی مرتبط با مشکلات ناشی از مصرف تنباکو بودند.

نتایج حاکی از آن است که کسانی که سماگلوتاید مصرف کرده بودند، مراجعه کمتری به پزشک برای اختلالات مرتبط با مصرف تنباکو داشتند، تعداد کمتری داروهای ترک سیگار دریافت کردند و مشاوره‌های کمتری در زمینه ترک سیگار دریافت نمودند.

با این حال، پژوهشگران هشدار داده‌اند که نتایج این مطالعه هنوز کافی نیست تا استفاده گسترده از سماگلوتاید برای ترک سیگار را توصیه کرد. آنها تأکید کرده‌اند که قبل از هرگونه نتیجه‌گیری نهایی، انجام کارآزمایی‌های بالینی جامع ضروری است. / ACP

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران/ دستیار پژوهشی مرکز تحقیقات استئوپروز/ دستیار پژوهشی مرکز تحقیقات غیرواگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 1 =

  • ×