» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » درمان جدید برای بیماری چشمی دیابتی که می تواند این مشکل را خیلی زودتر برطرف کند
بیماری چشمی دیابتی
پژوهش و تحقیقات - آخرین اخبار دیابت - تکنولوژی

درمان جدید برای بیماری چشمی دیابتی که می تواند این مشکل را خیلی زودتر برطرف کند

1403-04-17 10

یک درمان جدید برای بیماری چشمی (رتینوپاتی دیابتی، وضعیتی که بینایی بیماران دیابتی را تهدید می‌کند)، نشان می‌دهد که این بیماری را خیلی زودتر درمان می‌کند. محققان دانشگاه علوم بهداشتی اوکلاهاما در حال ایجاد یک ایمنی درمانی (ایمنوتراپی) هستند که به جای علائم رتینوپاتی، علت اصلی بیماری را هدف قرار می دهد.

به گزارش دیاپرس، رتینوپاتی دیابتی، که یک سوم بزرگسالان بالای 40 سال مبتلا به دیابت را تحت تاثیر قرار می دهد، منجر به از دست دادن بینایی از طریق تجمع ترکیبات چربی می شود که باعث خونریزی در شبکیه می شود. درمان های کنونی، شامل روش های لیزر تهاجمی یا تزریق در چشم، همیشه موثر نیستند و خطرات سلامتی قابل توجهی را به همراه دارند.

جولیا بوسیک و تیمش دریافتند که یک لیپید مضر به نام سرامید، باعث التهابی می شود که منجر به مرگ سلولی در چشم می شود. هدف آنها با ایجاد یک آنتی بادی علیه این لیپیدها، جلوگیری از تجمع سرامید و آسیب های بعدی است که نتایج امیدوارکننده ای را در مدل های حیوانی و سلولی نشان می دهد.

این رویکرد جدید می‌تواند امکان مداخله زودتر قبل از از دست دادن شدید بینایی را فراهم می‌کند. در صورت موفقیت آمیز بودن، می تواند از رسیدن رتینوپاتی دیابتی به مراحل مخرب خود جلوگیری کند و یک گزینه درمانی ایمن تر برای بیماران دیابتی ارائه دهد. /medicalxpress

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

  • ×