» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » فشار خونی ها بخوانند/ نتایج امیدوارکننده از تاثیر درمان های کاهش وزن بر بهبود فشار خون
داروی کاهش وزن و فشار خون
پژوهش و تحقیقات - آخرین اخبار دیابت

فشار خونی ها بخوانند/ نتایج امیدوارکننده از تاثیر درمان های کاهش وزن بر بهبود فشار خون

1402-12-02 20

در دو مطالعه وسیع مشاهده شده است، بزرگسالانی که تحت درمان و مداخلات خاص قرار گرفتند، کاهش قابل توجهی در فشار خون را تجربه کردند که راه‌های امیدوارکننده‌ای را برای مبارزه با فشار خون بالا و خطرات مرتبط با آن، به‌ویژه در افراد مبتلا به چاقی و دیابت نوع 2 ارائه می‌دهد.

به گزارش دیاپرس، اولین مطالعه که در مجله علمی فشار خون انجمن قلب آمریکا منتشر شد، اثربخشی داروی تیرزپاتید، یک داروی جدید برای مدیریت مزمن وزن را نشان می دهد. شرکت‌کنندگانی که تزریق هفتگی تیرزپاتید را دریافت می‌کردند، شاهد افت قابل‌توجهی در فشار خون بودند.

این دارو که عملکرد هورمون های روده را تقلید می کند، نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه تولید انسولین را افزایش می دهد و باعث احساس سیری شده و به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

این یافته‌ها بر ارتباط حیاتی بین چاقی و فشار خون بالا تأکید می‌کند که چاقی به عنوان عامل اصلی فشار خون بالا عمل می‌کند. با پرداختن به مهار چاقی و کاهش آن، افراد می توانند به طور موثر فشار خون را مدیریت کنند و خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش دهند. در حالی که ظهور داروهای کاهش وزن نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی است، چالش هایی مانند پوشش هزینه و بیمه همچنان موانعی بر سر راه دسترسی گسترده است. با این وجود، این مطالعات نوید دهنده عصر جدیدی در مراقبت از قلب و عروق است. /cnn

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − دو =

  • ×