» آخرین خبرها » چهار نشانه که نشان می دهد دیابت ممکن است در حال شکل گیری باشد
علائم پیش دیابت
آخرین خبرها - آموزش های دیابت - آموزش و پژوهش - خودمراقبتی - سبک زندگی - سوالات بیماران

چهار نشانه که نشان می دهد دیابت ممکن است در حال شکل گیری باشد

1402-10-16 20194

تشخیص زودهنگام علائم دیابت به شما این امکان را می دهد که کنترل سلامت خود را در دست بگیرید و از عوارض جلوگیری کنید.

به گزارش دیاپرس، اختلالی که بر تنظیم قند خون به دلیل مقاومت به انسولین تأثیر می گذارد. سطح بالای گلوکز خون می تواند منجر به مشکلات گردش خون، عصبی و سیستم ایمنی شود. بسیاری از افراد از وضعیت خود بی اطلاع هستند و این تشخیص زودهنگام را چالش برانگیز می کند. برخلاف تصور رایج، دیابت نوع 2 افراد را در هر سنی و هر نوع بدنی تحت تاثیر قرار می دهد. مشاور ارشد غدد درون ریز با تاکید بر افزایش موارد در بزرگسالان جوان هشدار می دهد.

 

4 نشانه که نشان می دهد دیابت نوع 2 (تهدید خاموش) ممکن است در حال شکل گیری باشد:

  1. تشنگی مداوم:

قند خون بالا منجر به افزایش گلوکز در جریان خون می شود و باعث تشنگی بیش از حد و تکرر ادرار می شود. تشنگی زیاد و تکرر ادرار ممکن است نشان دهنده افزایش سطح قند خون باشد.

  1. تأخیر در بهبود زخم:

افزایش سطح گلوکز جریان خون را محدود می کند و مانع از توانایی بدن برای بهبود سریع زخم ها می شود. بهبود طولانی مدت زخم های جزئی می تواند نشانه ای از اختلال در گردش خون به دلیل دیابت باشد.

  1. تاری دید:

رتینوپاتی دیابتی می تواند باعث آسیب عروق خونی در چشم شود و منجر به مشکلات بینایی شود. تاری و اختلالات بینایی ممکن است نشانه رتینوپاتی دیابتی باشد.

  1. لکه های تیره پوست:

آکانتوز نیگریکانس که با سطح انسولین همراه است، باعث ایجاد لکه های پوستی تیره و مخملی می شود. لکه های تیره و مخملی روی پوست می تواند نشانه ای از آکانتوز نیگریکانس باشد.

نتیجه:

درک علائم دیابت نوع 2 به شما این امکان را می دهد که سلامت خود را کنترل کنید. با شناخت زودهنگام این شاخص ها، می توانید به موقع به دنبال مراقبت های پزشکی باشید و تأثیر قابل توجهی بر روند بیماری داشته باشید. همیشه برای راهنمایی شخصی و غربالگری با متخصصان مراقبت های بهداشتی مشورت کنید تا از هر گونه چالش سلامتی بالقوه به دور بمانید. / healthchannel

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

  • ×