» آخرین اخبار دیابت » راز زندگی طولانی و سالم: آیا تنها ورزش کافیست؟
راز زندگی طولانی و سالم: آیا تنها ورزش کافیست؟
آخرین اخبار دیابت - سبک زندگی - سوالات بیماران - فعالیت فیزیکی و چاقی

راز زندگی طولانی و سالم: آیا تنها ورزش کافیست؟

1402-10-11 32

رژیم غذایی سالم، به حداقل رساندن استرس، عدم مصرف دخانیات و الکل، خواب مناسب و فعالیت‌های روزمره، نقش مهمی در زندگی طولانی و سالم دارند. این ریسک‌فاکتورها، عوامل خطر قابل اصلاح نامیده‌ می‌شوند و می‌توان با رعایت و به تعادل رساندن همه آن‌ها، از ایجاد بیماری پیشگیری نمود. عواملی مانند سن، جنسیت، نژاد و عوامل ژنتیکی، عوامل خطر غیر قابل اصلاح هستند و فرد نمی‌تواند آن را تغییر دهد.

به گزارش دیاپرس، درباره این موضوع که آیا ورزش کردن، برای پیشگیری از بیماری‌ها کافی است یا خیر، برخی افراد ممکن است انتظار داشته باشند که ورزش بتواند عوارض ایجادشده از سایر عادات ناسالم را جبران کند، اما اینگونه نیست. مطالعاتی بسیاری انجام شده است که اهمیت ورزش در کاهش ایجاد بیماری و کاهش مرگ و میر، به خوبی مشخص است و علاوه بر بهبود سلامت جسمی افراد، باعث ایجاد روحیه مثبت و سلامت روان بهتری می‌شود.

همچنین افرادی که مشغله‌های زیادی در زندگی دارند، پیاده‌روی و یا فعالیت‌های فیزیکی به میزان کم، می‌تواند تاثیر به‌سزایی در زندگی آنان داشته باشد. اما باید توجه داشته باشیم که ورزش به تنهایی نمی‌تواند عوارض نامطلوب سایر عادات ناسالم مثل مصرف سیگار، مشروبات الکلی، چربی بالا، فشار خون بالا و یا دیابت را کاهش دهد.

تاکید میشود اگرچه ورزش برای داشتن زندگی طولانی مهم است، پیروی از سایر عادات سبک زندگی سالم نیز تاثیرگذار است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران دستیار پژوهشی مرکز تحقیقات استئوپروز دستیار پژوهشی مرکز تحقیقات غیرواگیر

تعداد دیدگاهها: 2

  1. Avatar
    باذوق

    درود
    مطلب آموزنده ای بود. ممنون بابت نوشتار شیوای تان. 🙏

    • پردیس زارع پور
      پردیس زارع پور

      سلام.تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + شانزده =

  • ×