» آموزش و پژوهش » سایر پژوهش های سلامت » روزانه به چه مقدار مصرف آب نیاز دارید؟
آب مورد نیاز روزانه بدن
سایر پژوهش های سلامت - آخرین خبرها - تغذیه سالم

روزانه به چه مقدار مصرف آب نیاز دارید؟

1403-05-28 0034

مصرف مقدار مناسب آب برای سلامتی ضروری است، زیرا آب 50 تا 70 درصد وزن بدن ما را تشکیل می دهد. طبق آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی ایالات متحده، مردان روزانه به حدود 15.5 فنجان (3.7 لیتر) مایعات نیاز دارند، در حالی که زنان به حدود 11.5 فنجان (2.7 لیتر) مایعات نیاز دارند.

به گزارش دیاپرس، آب برای عملکردهای مختلف بدن بسیار مهم است. به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند، مواد مغذی و اکسیژن را به سلول‌ها منتقل می‌کند و با دفع سموم از کلیه‌ها اطمینان می‌دهد که به طور موثر کار می‌کنند. مصرف مقدار مناسب آب مفاصل شما را نیز روان نگه می دارد و خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهد و انعطاف پذیری را حفظ می کند.

مصرف مقدار مناسب آب برای عملکردهای شناختی مهم است، به حفظ تمرکز و کاهش اضطراب کمک می کند. همچنین از سلامت گوارش، جلوگیری از یبوست و کمک به جذب غذا حمایت می کند. برای سلامت پوست، هیدراته ماندن، پوست را مرطوب نگه می دارد و ظاهر آن را بهبود می بخشد.

برای هیدراته ماندن، به طور منظم آب بنوشید و یک بطری آب همراه داشته باشید. غذاهای غنی از آب مانند خیار و هندوانه را در رژیم غذایی خود بگنجانید و نوشیدنی های کم آب کننده مانند کافئین و الکل را محدود کنید. مصرف مقدار مناسب آب همچنین می تواند با کنترل اشتها و افزایش متابولیسم به مدیریت وزن کمک کند. /osceolarhc

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شش =

  • ×