» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » با رژیم غذایی سالم و ورزش می توان از دیابت نوع 2 حتی در افراد با خطر ژنتیکی بالا پیشگیری کرد!
رژیم غذایی سالم
پژوهش و تحقیقات - آخرین خبرها - فعالیت فیزیکی و چاقی

با رژیم غذایی سالم و ورزش می توان از دیابت نوع 2 حتی در افراد با خطر ژنتیکی بالا پیشگیری کرد!

1403-06-17 0018

به گزارش دیاپرس، یک مطالعه پیشگامانه در دانشگاه فنلاند شرقی نشان می دهد که یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را حتی در افرادی که استعداد ژنتیکی بالایی دارند کاهش دهد. این یافته تاکید می کند که تغییر سبک زندگی صرف نظر از عوامل ژنتیکی به نفع همه است.

این مطالعه با شرکت تقریباً 1000 مرد 50 تا 75 ساله نشان داد که شرکت‌کنندگانی که رژیم غذایی خود را بهبود بخشیدند و فعالیت بدنی منظمی داشتند به طور قابل توجهی شانس ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دادند. این مزایا در افرادی که خطر ژنتیکی بالا یا پایین برای این بیماری داشتند مشابه بود.

شرکت کنندگان در گروه مداخله سبک زندگی سالم، رژیم غذایی خود را با افزایش فیبر غذایی، بهبود کیفیت چربی و مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات بهبود دادند. آنها همچنین عادات ورزشی خوبی را حفظ کردند که منجر به متابولیسم بهتر گلوکز و بروز کمتر دیابت نوع 2 در مقایسه با گروه کنترل شد.

این نتایج قدرت تغییرات سبک زندگی را در پیشگیری از دیابت نوع 2 برجسته می کند و برای افرادی که دارای استعداد ژنتیکی هستند، نوید بخش است. /sciencedaily

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

  • ×