» آموزش و پژوهش » سایر پژوهش های سلامت » زنانی که فعالیت کمتری دارند در دهه 70 زندگی خود با افزایش خطر زمین خوردن مواجه هستند
خطر سقوط
سایر پژوهش های سلامت - آخرین خبرها - فعالیت فیزیکی و چاقی

زنانی که فعالیت کمتری دارند در دهه 70 زندگی خود با افزایش خطر زمین خوردن مواجه هستند

1403-06-26 009

به گزارش دیاپرس، تحقیقات جدید منتشر شده نشان می دهد که زنانی که در طول زندگی فعالیت بدنی کمتری داشتند، 40 درصد بیشتر در معرض خطر زمین خوردن در دهه 70 زندگی خود قرار دارند. در این مطالعه بیش از 11700 زن با میانگین سنی 54 سال به عنوان بخشی از مطالعه طولی استرالیا در مورد سلامت زنان مورد بررسی قرار گرفتند.

این مطالعه که 18 سال به طول انجامید، نشان داد زنانی که کمتر از 100 دقیقه در هفته ورزش می کردند، به طور قابل توجهی در معرض خطر افتادن قرار داشتند. علاوه بر این، افرادی که در حدود سن 49 سالگی بسیار فعال بودند اما سطح فعالیت خود را پس از 55 سالگی کاهش دادند، با 38 درصد افزایش خطر سقوط مواجه بودند.

محققان تاکید کردند که برای محافظت در برابر زمین خوردن، ورزش باید مداوم باشد. آنها توصیه می کنند که افراد مسن بیش از 150 دقیقه در هفته ورزش کنند تا قدرت و تعادل خود را حفظ کنند و در نتیجه خطر سقوط را کاهش دهند.

این مطالعه بر اهمیت فعالیت بدنی منظم برای افراد مسن تاکید می‌کند و اشاره می‌کند که زمین خوردن می‌تواند منجر به کاهش استقلال و سلامت کلی شود. مرکز بیماریهای واگیر (CDC) گزارش می دهد که سقوط یکی از دلایل اصلی آسیب در بین بزرگسالان 65 ساله و بالاتر ایالات متحده است که منجر به مرگ بیش از 38000 نفر در سال 2021 شده است. /washingtonpost

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

  • ×