» سبک زندگی » درمان و دارو » سازمان بهداشت جهانی در مورد داروهای تقلبی که برای درمان دیابت و کاهش وزن استفاده می شود هشدار می دهد
داروهای تقلبی
درمان و دارو - آخرین خبرها - سبک زندگی

سازمان بهداشت جهانی در مورد داروهای تقلبی که برای درمان دیابت و کاهش وزن استفاده می شود هشدار می دهد

1403-04-11 007

سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشداری درباره نسخه های جعلی سماگلوتیدها، داروهایی که برای درمان دیابت نوع 2 و چاقی استفاده می شود، صادر کرده است. این محصولات تقلبی در اواخر سال 2023 در برزیل، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا ایجاد شدند.
به گزارش دیاپرس، سماگلوتیدها، مانند اوزمپیک، به کاهش قند خون و کاهش خطر مشکلات قلبی در بیماران دیابتی کمک می کند. به دلیل اثرات سرکوب کننده اشتها، از آنها برای کاهش وزن نیز استفاده می شود. تقاضا برای این داروها افزایش یافته است که منجر به موارد بیشتر تقلب شده است که می تواند خطرات جدی برای سلامتی ایجاد کند.
سماگلوتیدهای تقلبی ممکن است فاقد اجزای لازم برای مدیریت سطح قند خون باشند یا ممکن است حاوی مواد مضر باشند. WHO به بیماران توصیه می کند که داروها را فقط از منابع دارای مجوز خریداری کنند و هرگونه محصول مشکوک را به مقامات بهداشتی گزارش دهند.
اگرچه سماگلوتیدها به دلیل هزینه بالای آنها توسط WHO توصیه نمی شوند، WHO در حال توسعه دستورالعمل هایی برای استفاده بالقوه آنها در درمان چاقی است. بیماران باید اطمینان حاصل کنند که داروها به درستی ذخیره شده و طبق دستور مصرف می شوند تا از عوارض سلامتی جلوگیری کنند. /سازمان بهداشت جهانی

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سه =

  • ×