» آخرین خبرها » اولین دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت برای انجام مداخلات لازم برای ترک دخانیات
دخانیات
آخرین خبرها - اعتیاد و سلامت - نظام سلامت

اولین دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت برای انجام مداخلات لازم برای ترک دخانیات

1403-05-15 1027

سازمان جهانی بهداشت مجموعه ای جامع از مداخلات ترک دخانیات، از جمله حمایت رفتاری توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از کسانی که دخانیات مصرف می‌کنند، مداخلات دیجیتالی و درمان های دارویی را در اولین دستورالعمل در مورد ترک دخانیات توصیه کرد.

به گزارش دیاپرس، این دستورالعمل به بیش از 750 میلیون مصرف کننده دخانیات که می‌خواهند انواع دخانیات را ترک کنند، کمک می‌کند. این توصیه‌ها برای همه بزرگسالانی که به دنبال ترک محصولات تنباکوی مختلف هستند، از جمله سیگار، قلیان، محصولات تنباکوی بدون دود، سیگار برگ، تنباکوی رول شده و محصولات تنباکوی گرم شده مرتبط است.

ترکیب دارودرمانی با مداخلات رفتاری میزان موفقیت ترک سیگار را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. سازمان جهانی بهداشت کشورها را تشویق می‌کند که این درمان ها را بدون هزینه یا با کاهش هزینه برای بهبود دسترسی به ویژه در کشور های کم درآمد، ارائه دهند.

سازمان جهانی بهداشت اقدامات رفتاری، از جمله مشاوره کوتاه کارکنان مراکز بهداشتی (30 ثانیه تا 3 دقیقه) با افرادی که قصد ترک دخانیات را دارند توصیه می‌کند که به طور معمول در محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی و مراکز بهداشت ارائه می‌شود. همچنین سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که از افرادی که قصد ترک دخانیات را دارند حمایت رفتاری شامل مشاوره فردی، گروهی یا تلفنی صورت گیرد.

یکی دیگر از راهکار ها برای کمک به افراد برای ترک دخانیات اقدامات دیجیتالی می‌باشد. از جمله این اقدامات مبتوان به پیام‌های متنی، برنامه‌های گوشی هوشمند و برنامه‌های اینترنتی اشاره کرد که میتوانند به افراد برای ترک دخانیات کمک کنند./ WHO

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − یک =

  • ×