» آخرین اخبار دیابت » غذا و دارو » سازمان غذا و داروی امریکا، اولین پایش کننده دائمی گلوکز بدن را برای فروش بدون نسخه تایید کرد
Continuous Glucose Monitor
غذا و دارو - آخرین اخبار دیابت

سازمان غذا و داروی امریکا، اولین پایش کننده دائمی گلوکز بدن را برای فروش بدون نسخه تایید کرد

1402-12-20 30

به گزارش دیاپرس، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به تازگی اولین دستگاه پایش مداوم گلوکز (CGM) که برای خرید آن نیاز به نسخه پزشک نیست را تأیید کرده است. این دستگاه برای افراد 18 سال و بالاتر که دیابت را با داروهای خوراکی مدیریت می کنند و به تزریق انسولین نیاز ندارند یا کسانی که دیابت ندارند و می خواهند تأثیرات قند خون خود را از رژیم غذایی و ورزش بررسی کنند، استفاده میشود.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این سیستم برای کسانی که مستعد ابتلا به مشکل قند خون پایین (هیپوگلیسمی) هستند، مناسب نیست.

سیستم پایشگر گلوکز شامل یک حسگر پوشیدنی است که به یک برنامه گوشی هوشمند متصل است و هر 15 دقیقه یکبار اندازه گیری و اندازه گلوکز را ارائه می دهد. کاربرانی که از انسولین استفاده نمی کنند و افت قند مشکل زا ندارند، می توانند قبل از تعویض سنسور تا 15 روز از آن استفاده کنند. با این حال، برای کاربران بسیار مهم است که صرفاً بر اساس خواندن اعدادی که توسط دستگاه ارائه میشود و بدون مشورت با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود، تصمیمات پزشکی اتخاذ نکنند.

داده های بالینی بررسی شده توسط سازمان غذا و داروی امریکا نشان داد که این سیستم عملکردی مشابه با سایر تکنولوژی های مشابه دارد. برخی از عوارض جانبی گزارش شده شامل عفونت های موضعی، تحریک پوست و ناراحتی جزئی بود. به عنوان بخشی از تعهد سازمان غذا و داروی امریکا به پیشبرد برابری سلامت، مرکز تجهیزات و سلامت رادیولوژیکی (CDRH) به حمایت از راه حل های نوآورانه ای که افراد را قادر می سازد تا سلامت خود را به راحتی از خانه مدیریت کنند، ادامه خواهد داد. /سازمان غذا و دارو آمریکا

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

  • ×