» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » بیماری دیابت خطر محدودیت های عملکردی را در سالمندان افزایش می دهد
محدودیت های عملکردی
پژوهش و تحقیقات - آخرین خبرها

بیماری دیابت خطر محدودیت های عملکردی را در سالمندان افزایش می دهد

1403-02-29 2083

یک مطالعه جدید بر اهمیت مدیریت دیابت در بزرگسالان مسن تأکید می کند و نشان می دهد که سالمندان مبتلا به دیابت در مقایسه با افراد بدون این بیماری مستعد ابتلا به محدودیت های عملکردی هستند.

این مطالعه که در مجله Canadian Journal of Diabetes منتشر شد، تغییرات در توانایی‌های عملکردی افراد مسن را در بحبوحه همه‌گیری COVID-19 مورد بررسی قرار داد و عوامل مهمی را که بر سلامت آن‌ها تأثیر می‌گذارند روشن کرد.

به گزارش دیاپرس،یافته‌ها نشان داد که سالمندان مبتلا به دیابت در مقایسه با همتایان خود که دیابت نداشتند، ۲۸ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به یک یا چند محدودیت عملکردی، مانند دشواری در انجام وظایف روزانه مواجه بودند. عوامل موثر در این محدودیت ها عبارتند از سن، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، چاقی و عدم فعالیت بدنی.

سوزانا آبراهام کوتاگیری، بر نقش متخصصان سلامت در تشویق بیماران مسن تر، به ویژه آنهایی که مبتلا به دیابت هستند، برای اتخاذ رفتارهایی که از بهزیستی عملکردی حمایت می کنند، تأکید کرد.

فعالیت بدنی منظم به عنوان یک توصیه کلیدی برای حفظ وضعیت عملکردی ظاهر شد و پتانسیل آن را برای کاهش تأثیر چالش های مرتبط با دیابت بر زندگی روزمره برجسته کرد. /healthday

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

  • ×