» سبک زندگی » مطالعه جدید نشان می دهد که سخت فکر کردن واقعاً به مغز شما آسیب می زند
سخت فکر کردن
سبک زندگی - آخرین اخبار دیابت - سایر پژوهش های سلامت

مطالعه جدید نشان می دهد که سخت فکر کردن واقعاً به مغز شما آسیب می زند

1403-07-03 00

به گزارش دیاپرس، یک مطالعه جدید از انجمن روانشناسی آمریکا تأیید می کند که سخت فکر کردن و تلاش ذهنی اضافی برای انجام وظایف می تواند منجر به افزایش استرس، ناامیدی یا عصبانیت شود. محققان 170 مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که هر چه افراد تلاش بیشتری برای انجام یک کار انجام دهند، بدون در نظر گرفتن شغل، فرهنگ یا گروه اجتماعی، احساسات ناخوشایندی را تجربه می کنند.

جالب توجه است، این مطالعه خاطرنشان کرد که این احساسات منفی در کشورهای آسیایی در مقایسه با اروپا و آمریکای شمالی کمتر بود. با وجود این، مردم همچنان با میل خودشان به فعالیت‌های چالش‌برانگیز ذهنی می‌پردازند، زیرا معتقدند که پاداشی که به دست می آورند بیشتر از ناراحتی آن است.

دکتر اریک بیجلولد، نویسنده ارشد این مطالعه، اهمیت این یافته را برای متخصصان برجسته کرد. او بر نیاز به حمایت یا پاداش دادن به افراد در زمانی که نیاز به تلاش ذهنی زیاد است، تأکید کرد، زیرا می تواند به کاهش احساسات منفی مرتبط با چنین وظایفی کمک کند.

این مطالعه بینش‌های ارزشمندی را در مورد ماهیت جهانی تلاش ذهنی و تأثیر آن بر بهزیستی عاطفی ارائه می‌کند، که نشان می‌دهد در حالی که وظایف چالش برانگیز اغلب ناخوشایند هستند، هنوز برای پاداش‌های بالقوه‌شان دنبال می‌شوند. /walesonline

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 2 =

  • ×