» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » مصرف کلسیم و روی تحت نظر پزشک قبل از بارداری ممکن است خطر فشار خون بالا در بارداری را کاهش دهد
سطوح بالای کلسیم
پژوهش و تحقیقات - آخرین خبرها

مصرف کلسیم و روی تحت نظر پزشک قبل از بارداری ممکن است خطر فشار خون بالا در بارداری را کاهش دهد

1403-05-08 1038

تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف سطوح بالای کلسیم و روی سه ماه قبل از لقاح می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به اختلالات فشار خون بالا در دوران بارداری را کاهش دهد. این اختلالات می تواند هم مادر باردار و هم جنین در حال رشد را تحت تاثیر قرار دهد و خطر عوارضی مانند پره اکلامپسی و زایمان زودرس را افزایش دهد.

به گزارش دیاپرس، از آنجایی که بسیاری از داروهای ضد فشار خون دارای عوارض جانبی بالقوه در دوران بارداری هستند، اقدامات پیشگیرانه ضروری است. این مطالعه که در “نشست تغذیه 2024” ارائه شد، نشان داد که مصرف بیشتر کلسیم و روی قبل از بارداری، هم از رژیم غذایی و هم از مکمل‌ها، با کاهش خطر ابتلا به این اختلالات فشار خون بالا مرتبط است.

با تجزیه و تحلیل داده های بیش از 7700 زن باردار، محققان دریافتند کسانی که بیشترین مصرف کلسیم قبل از بارداری را داشتند، 24 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات فشار خون بالا در مقایسه با کسانی که کمترین میزان مصرف را داشتند. به طور مشابه، زنانی که بیشترین مصرف روی را داشتند 38 درصد کمتر به این شرایط مبتلا شدند.

یافته ها بر اهمیت وضعیت تغذیه قبل از لقاح تاکید می کند. ذخایر کافی مواد مغذی در بدن قبل از بارداری می‌تواند از رشد جنین حمایت کند و نتایج بارداری را بهبود بخشد، که بر نیاز به سلامت قبل از بارداری و آماده‌سازی رژیم غذایی تاکید می‌کند./medicaldaily

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

  • ×