» آخرین خبرها » وزیر بهداشت: ۹۵ درصد هزینه‌های درمان در «برنامه سلامت خانواده» پرداخت میشود
وزیر بهداشت
آخرین خبرها

وزیر بهداشت: ۹۵ درصد هزینه‌های درمان در «برنامه سلامت خانواده» پرداخت میشود

1402-12-03 10113

وزیر بهداشت با بیان اینکه موضوع «سلامت خانواده» در کانون توجه دولت سیزدهم قرار گرفته است، افزود: اگر بخواهیم سلامت را مانند یک هرم در نظر بگیریم به این صورت است که سلامت خانواده در راس آن قرار دارد. وی درباره ضرورت برنامه «سلامت خانواده» اظهار کرد: اگر بخواهیم سلامت یک جامعه را ارتقا دهیم باید سلامت خانواده را در کانون توجه قرار دهیم. اگر خواهان داشتن یک جامعه سالم هستیم باید خانواده سالم داشته باشیم.

به گزارش دیاپرس و به نقل از ایسنا، وزیر بهداشت در تشریح «برنامه سلامت خانواده» گفت: وزارت بهداشت با اجرای برنامه سلامت خانواده در نظر دارد که برای هر ایرانی و هر کد ملی، یک پرونده سلامت ایجاد کند. اقدامات وزارت بهداشت محدود به تشکیل پرونده سلامت نمی‌شود بلکه برای هر ایرانی که دارای کد ملی است یک مراقب سلامت در نظر گرفته‌ایم. وزیر بهداشت همچنین درباره حمایت‌های درمانی از افراد در برنامه سلامت خانواده گفت: اگر افراد از مسیر برنامه سلامت خانواده درمان شوند، ۹۵ درصد از هزینه‌های درمانی آنها را پرداخت می‌کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به آمار و ارقام ثبت شده در پویش ملی سلامت افزود: در چنین شرایطی، مراقبان سلامت را باید خط مقدم حوزه بهداشت و سلامت در نظر گرفت. مراقبان سلامت، پزشک نیستند، اما در حوزه سلامت دارای تخصص هستند. مراقبان سلامت با توجه به ویژگی‌هایی که دارند از بروز هرگونه اتفاق پیشگیری می‌کنند. وی ادامه داد: برنامه سلامت خانواده به عنوان یک طرح بین‌المللی شناخته می‌شود. سازمان‌های جهانی از برنامه سلامت خانواده ایران حمایت کرده‌اند. /ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

  • ×