» آخرین خبرها » شنا و استخر بهترین روش برای پیشگیری از پوکی استخوان است.
پوکی استخوان
آخرین خبرها - بیماری های غیرواگیر - خودمراقبتی

شنا و استخر بهترین روش برای پیشگیری از پوکی استخوان است.

1403-06-20 0013

به گزارش دیاپرس به نقل از وزارت بهداشت، متخصص ارتوپد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم کردستان گفت: معمولا افرادی که دچار پوکی استخوان می‌شوند مستعد شکستگی های زیادی هستند که اگر قبل از این شکستگی ها با مراجعه زود هنگام به پزشک، بیماری آنها تشخیص داده شود با تجویز دارو و تغییر شیوه زندگی پوکی استخوان آنها درمان خواهد شد.

دکتر پیام وکیلی، ادامه داد: کمبود کلیسم و ویتامین D از عوامل دیگر پوکی استخوان است. افرادی که تحرک خیلی کمی دارند و کم ورزش می‌کنند زودتر به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند. شنا و استخر بهترین روش برای پیشگیری از این بیماری است و سایر ورزش ها باعث تخریب غضروف زانو در هنگام بروز آرتروز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسکن ها درمان نیستند و رفع درد دائمی فقط با درمان قطعی پوکی استخوان است، افزود: به هنگام متوجه علائم پوکی استخوان به خصوص احساس درد جنرالیزه سریعا به پزشک مراجعه کنید تا این بیماری به طور قطع درمان شود.

وی ادامه داد: پوشیدن کفش های طبی به افرادی که درد زانو دارند را پیشنهاد میکنم اما توجه داشته باشید که این افراد هرگز از کفش پاشنه بلند استفاده نکنند چراکه فشار برو روی مچ پا در مدت طولانی باعث آرتروز زانو می‌شود. / وزارت بهداشت

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 10 =

  • ×