» آخرین خبرها » اثرات مفید شکلات تلخ برای سلامتی/ کاهش پرفشاری خون
شکلات تلخ پرفشاری خون
آخرین خبرها - تغذیه سالم - سبک زندگی

اثرات مفید شکلات تلخ برای سلامتی/ کاهش پرفشاری خون

1402-11-10 20190

فشار خون ضروری (Essential hypertension) یک وضعیت پزشکی رایج است که با افزایش فشار خون بدون اینکه فرد بیماری زمینه ای خاصی داشته باشد مشخص شده که شامل اکثریت انواع پرفشاری خون در جوامع محسوب میگردد. این وضعیت به عنوان یک عامل اصلی در ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی و سکته مغزی شناخته می‌شود. متاسفانه فشار خون بالا باعث مشکلات جدی برای سلامتی است. اما خوب است بدانیم که با تغییر در سبک زندگی و مصرف برخی داروها، می‌توان فشار خون را کنترل کرد.

به گزارش دیاپرس، شکلات تلخ به دلیل محتوای کاکائوی بالاتر، طعم تلخ و شیرین خاصی که دارد، یکی از محصولات محبوب جهانی است. این نوع شکلات به دلیل اینکه حاوی مواد مفیدی همچون فلاوانول و متیل گزانتین، است یکی از خوراکی های واجد فواید بالقوه مطلوب بسیاری برای سلامتی است.

به تازگی یک مطالعه با تصادفی سازی مندلی چاپ شده است که به بررسی رابطه ی مصرف شکلات تلخ و خطر ابتلا به چندین بیماری قلبی عروقی از جمله فشار خون ضروری، بیماری عروق کرونر قلب، نارسایی قلبی، سکته مغزی، لخته شدن خون در رگ‌ها و حمله قلبی، پرداخته است. نتایج نشان داده‌اند که مصرف شکلات تلخ به طور معنی‌داری با کاهش خطر فشار خون ضروری و احتمالاً کاهش خطر لخته شدن خون همراه است. با این حال، ارتباط مشابهی با سایر بیماری‌های قلبی عروقی مشاهده نشد. / مجله Nature

فراموش نشود که افراد باید در مورد میزان مصرف شکلات تلخ حتما با پزشک خود مشورت کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + سه =

  • ×