» شاخص ها و آمارهای سلامت » بیماری های غیرواگیر » چهار صنعت بزرگ که به بیماری های غیرواگیر دامن می زنند
صنعت بزرگ
بیماری های غیرواگیر - آخرین خبرها - شاخص ها و آمارهای سلامت

چهار صنعت بزرگ که به بیماری های غیرواگیر دامن می زنند

1403-04-30 1029

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که چهار صنعت بزرگ- تنباکو، الکل، غذاهای فوق‌فرآوری‌شده و سوخت‌های فسیلی – باعث بیماری‌ های مزمن و مرگ‌های زودرس در سراسر اروپا و آسیای مرکزی می‌شوند. این صنایع با تأثیرگذاری بر سیاست ها و هدف قرار دادن جمعیت های آسیب پذیر سالانه باعث مرگ 2.7 میلیون نفر در منطقه می شوند.

به گزارش دیاپرس، گزارش «عوامل تعیین‌کننده تجاری بیماری‌های غیرواگیر در منطقه اروپایی سازمان بهداشت جهانی» که در بروکسل منتشر شد، جزئیات این را نشان می‌دهد که چگونه این صنایع مانع از اجرای سیاست‌های بهداشتی با هدف پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر (NCDs) مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان می‌شوند. این قانون خواستار قوانین قوی تر برای محافظت از سلامت عمومی در برابر مداخلات تجاری است.

این گزارش نشان می‌دهد که ادغام این صنایع در شرکت‌های قدرتمند فراملی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا نفوذ قابل‌توجهی بر چارچوب‌های سیاسی و قانونی داشته باشند و مانع ابتکارات بهداشت عمومی شوند. تاکتیک های آنها شامل بازاریابی هدفمند، ادعاهای گمراه کننده و لابی سیاسی است که نابرابری های بهداشتی را تشدید می کند و نرخ بیماری های غیرواگیر را افزایش می دهد.

از دولت ها خواسته می شود تا اقداماتی را برای مقابله با این شیوه های مضر اتخاذ کنند، مانند تنظیم بازاریابی، تضمین شفافیت در لابی گری و حمایت از سازمان های جامعه مدنی. نمونه های موفق از استونی، قرقیزستان و اسلوونی نشان می دهد که با حمایت قوی و سیاست گذاری، می توان با نفوذ صنعت مقابله کرد و نتایج بهداشت عمومی را بهبود بخشید. /سازمان بهداشت جهانی

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 13 =

  • ×