» سبک زندگی » تغذیه سالم » قهوه می تواند با خطرات سبک زندگی بی تحرک مقابله کند
قهوه
تغذیه سالم - آخرین خبرها - سبک زندگی

قهوه می تواند با خطرات سبک زندگی بی تحرک مقابله کند

1403-05-02 1046

تحقیقات جدید نشان می دهد که نوشیدن قهوه ممکن است خطرات سلامتی مرتبط با نشستن طولانی مدت را کاهش دهد. این مطالعه که در BMC Public Health منتشر شد، داده های بیش از 10000 آمریکایی را تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که میزان مرگ و میر بالاتر مربوط به نشستن تنها در افرادی که قهوه نمی نوشند وجود دارد.

به گزارش دیاپرس، پژوهشگر ارشد Huimin Zhou از دانشگاه سوچو در چین گزارش داد افرادی که بیش از 8 ساعت در روز می نشینند به میزان قابل توجهی در معرض خطر مرگ و میر ناشی از همه علل و بیماری های قلبی عروقی قرار دارند. با این حال، افراد کم تحرکی که قهوه می نوشند در مقایسه با افرادی که قهوه نمی نوشند، 24 درصد کمتر در معرض خطر مرگ و میر قرار دارند.

شایان ذکر است، این مطالعه نشان داد که مصرف حداقل دو فنجان قهوه در روز خطر مرگ ناشی از همه علل را تا 33 درصد و بیماری های قلبی عروقی را تا 54 درصد کاهش می دهد. این نشان می دهد که افرادی که قهوه می نوشند ممکن است در برابر خطرات سبک زندگی بی تحرک محافظت شوند.

علیرغم این یافته ها، کارشناسان هشدار می دهند که قهوه درمان همه چیز نیست. مالیکا مارشال می‌گوید: «نوشیدن قهوه به این معنا نیست که می‌توانید تمام روز را بدون عواقب بنشینید». تحقیقات بیشتری برای درک فواید و مکانیسم های کامل مصرف قهوه مورد نیاز است. /newser

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

  • ×