» آخرین خبرها » متفورمین ممکن است به کاهش خطر زوال عقل در بیماران دیابتی کمک کند.
کاهش زوال عقل با متفورمین
آخرین خبرها - درمان و دارو - دیابت

متفورمین ممکن است به کاهش خطر زوال عقل در بیماران دیابتی کمک کند.

1403-05-10 1031

داروی متفورمین در کاهش خطر زوال عقل و بیماری های ذهنی بسیار موثر است و در نتیجه باعث بهبود بالینی قابل توجهی برای کنترل بیماری دیابت نوع 2 می‌شود که این موضوع در بیماران مسن 75 ساله یا بالاتر که بیشتر معرض بیماری های ذهنی مانند آلزایمر هستند، میتواند بسیار کمک کننده باشد.

به گزارش دیاپرس، پژوهشی مروری که اخیرا چاپ شده است، نشان می‌دهد که در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 خطر ابتلا به بیماری های ذهنی و زوال عقل حداقل 50 درصد افزایش می‌یابد که باعث ایجاد مشکلاتی در عملکرد اجرایی، حافظه و توجه ظاهر می شود. پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر در بیماران تحت درمان با داروی متفورمین و گلوکز سدیم به طور قابل توجهی در مقایسه با سایر داروهای ضد دیابت کمتر است.

لازم به ذکر است روش های درمانی در افراد مبتلا به دیابت با توجه به ویژگی‌های بیمار مانند سن، جنس، عوارض، شاخص توده بدنی و توجه وضعیت سلامت ذهنی باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین آگاه کردن متخصصان مراقبت های بهداشتی برای تصمیم‌گیری درباره انتخاب گزینه های درمانی مناسب برای بیماران دیابتی بسیار ضروری است. /Science direct

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دو =

  • ×