» آخرین خبرها » نقش محصولات لبنی در پیشگیری از سرطان کولورکتال و تخمدان/ چگونه مصرف کنیم؟
محصولات لبنی
آخرین خبرها - بیماری های غیرواگیر - تغذیه سالم

نقش محصولات لبنی در پیشگیری از سرطان کولورکتال و تخمدان/ چگونه مصرف کنیم؟

1403-06-26 003

به گزارش دیاپرس به نقل از وزارت بهداشت، مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف شیر نقش مهمی در تغذیه سالم و بهبود سلامت جسمی عموم مردم دارد، مصرف محصولات لبنی در پیشگیری از سرطان کولورکتال و تخمدان تاثیر مثبت دارد.

دکتر زهرا اباصلتی، ادامه داد: کلسیم موجود در شیر و لبنیات، نقش مهمی در تنظیم فشار خون دارد. علاوه براین، شیر و فرآورده های لبنی نقش اساسی در رشد و استحکام استخوان ها بویژه در دوران کودکی و نوجوانی که توده استخوانی در حال شکل گیری دارد.

وی افزود: مصرف شیر و لبنیات خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می دهد و پروتئین های شیر باعث افزایش پاسخ انسولین پس از غذا و کاهش پاسخ گلوکز خون پس از غذا در افراد سالم و بیماران مبتلا به دیابت نوع دو می شود.

در ادامه، دکتر اباصلتی بیان کرد: مصرف شیر، ماست و پنیر به کاهش وزن بسیار کمک می کنند زیرا کلسیم موجود در این مواد غذایی به کاهش چربی‌های اضافی و کاهش وزن کمک می‌کند. شیر و ماست و پنیر به دلیل داشتن پروتئین خوب باعث حفظ و ساخت عضلات می شود.

وی ابراز کرد: مصرف لبنیات اعم از ماست و دوغ ارتباط معکوسی با بیماری های قلبی عروقی دارد. بنابراین مصرف ماست و دوغ در وعده شام و یا قبل از خواب نه تنها باعث بروز سکته نمی شود بلکه می تواند باعث بهبود کیفیت خواب شود. / وزارت بهداشت

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 7 =

  • ×