» آخرین اخبار دیابت » با شروع مدرسه ها، مراقب تغذیه فرزندانمان باشیم
مدرسه
آخرین اخبار دیابت - تغذیه سالم - سبک زندگی

با شروع مدرسه ها، مراقب تغذیه فرزندانمان باشیم

1403-07-03 00

به گزارش دیاپرس، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: انتخاب یک میان وعده مناسب برای دانش آموزان می ‌تواند به تامین انرژی در مدرسه و همچنین افزایش هوشیاری و تمرکز آنها کمک کند.

صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است و دکتر احمد اسماعیل زاده افزود: بسیاری از کودکان و نوجوانان به طور منظم وعده غذایی صبح را از دست می دهند. خوردن یک صبحانه مغذی می تواند به دانش آموز  کمک کند تا عملکرد بهتری در مدرسه داشته باشد.

ویادامه داد: میوه ها و سبزیجات، یکی از انتخاب های مناسب برای میان وعده در مدرسه، محسوب می شوند که سرشار از ویتامین، آنتی اکسیدان و فیبر هستند و می توانند علاوه بر تامین بخشی از نیاز دانش آموزان به ویتامین هایی چون، ویتامین A، C و ویتامین های گروه B و مواد معدنی همچون پتاسیم، به تقویت سیستم ایمنی دانش آموزان کمک کنند.

اسماعیل زاده گفت: بهتر است برای تهیه ساندویچ سالم از نان های سبوس دار مانند سنگک و بربری استفاده کنید و تا حد امکان از نان لواش و باگت های سفید برای ساندویچ استفاده نکنید. همچنین، از پنیر خامه ای به دلیل چربی بالا نیز استفاده نکنید.

دکتر اسماعیل زاده افزود: مصرف منابع غنی از ویتامین A و C مانند کدو حلوایی، پرتقال، نارنگی، هویج، خرمالو، انار و موز، به پیشگیری از ابتلا به بیماری های فصلی کمک می کنند. بنابراین سعی کنید از این مواد غذایی هر روز برای میان وعده فرزندتان استفاده کنید. / وزارت بهداشت

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران/ دستیار پژوهشی مرکز تحقیقات استئوپروز/ دستیار پژوهشی مرکز تحقیقات غیرواگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

  • ×