» سبک زندگی » تقریباً نیمی از مرگ‌ های ناشی از سرطان را می‌توان با این تغییرات سبک زندگی پیشگیری کرد
پیشگیری از سرطان
سبک زندگی - آخرین خبرها

تقریباً نیمی از مرگ‌ های ناشی از سرطان را می‌توان با این تغییرات سبک زندگی پیشگیری کرد

1403-05-28 0026

یک مطالعه جدید نشان می دهد که تقریباً نیمی از مرگ های ناشی از سرطان در بزرگسالان بالای 30 سال با تغییر سبک زندگی قابل پیشگیری است. اینها شامل ترک سیگار، حفظ وزن سالم، کاهش مصرف الکل، خوردن یک رژیم غذایی متعادل و فعالیت بدنی است.

به گزارش دیاپرس، محققان انجمن سرطان آمریکا دریافتند که 40 درصد موارد سرطان و 44 درصد مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده با عوامل خطر سبک زندگی مرتبط است. سیگار عامل اصلی 20 درصد موارد و 30 درصد از کل مرگ و میرها بوده و به دنبال آن عواملی مانند رژیم غذایی نامناسب و ورزش نکردن قرار دارند.

این مطالعه بر اهمیت سبک زندگی سالم در پیشگیری از سرطان تاکید می کند. کارشناسان بر ترک سیگار، محدود کردن الکل، خوردن میوه و سبزیجات بیشتر و فعال ماندن از نظر بدنی برای کاهش قابل توجه خطر ابتلا به سرطان تاکید دارند. آنها همچنین بر نیاز به غربالگری منظم سرطان تاکید می کنند.

دکتر نیل آیینگار از Memorial Sloan Kettering پیشنهاد می کند که اتخاذ یک رژیم غذایی گیاهی، حفظ وزن سالم و اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند خطر سرطان را بیشتر کاهش دهد. در حالی که همه سرطان‌ها قابل پیشگیری نیستند، بهبود این عوامل قابل اصلاح می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت عمومی داشته باشد. /prevention

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 2 =

  • ×