» آخرین خبرها » با مصرف حبوبات به جنگ زوال عقل بروید / حبوبات جایگزین خوبی برای مصرف افراطی گوشت قرمز
زوال عقل
آخرین خبرها - پژوهش و تحقیقات - تغذیه سالم

با مصرف حبوبات به جنگ زوال عقل بروید / حبوبات جایگزین خوبی برای مصرف افراطی گوشت قرمز

1403-06-13 0024

به گزارش دیاپرس،. مطالعه‌ای که در کنفرانس بین‌المللی انجمن آلزایمر 2024 ارائه شد، نشان می‌دهد که مصرف افراطی روزانه گوشت قرمز فرآوری شده مانند کالباس، خطر ابتلا به زوال عقل را تا 14 درصد افزایش می‌دهد. اما جایگزینی این گوشت‌ها با آجیل و حبوبات می‌تواند این خطر را تا 20 درصد کاهش دهد.

اگرچه داشتن یک رژیم غذایی سالم برای قلب مفید است، هیچ غذایی به تنهایی نمی‌تواند از بیماری آلزایمر یا زوال عقل جلوگیری کند یا آن را درمان کند. این مطالعه بر روی بیش از 130,000 نفر انجام شد و نشان داد که مصرف روزانه یک چهارم وعده گوشت قرمز فرآوری شده، خطر زوال عقل را افزایش می‌دهد.

در مقابل، جایگزینی یک وعده گوشت قرمز فرآوری شده با یک وعده آجیل و حبوبات، می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد و روند پیری مغز را کندتر کند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که مصرف گوشت قرمز فرآوری شده می‌تواند یک عامل خطر مهم برای زوال عقل باشد.

محققان تاکید کردند که مصرف بیشتر غذاهای فرآوری شده می‌تواند برای سلامتی مغز مضر باشد و توصیه کردند که جایگزینی این مواد با منابع پروتئینی گیاهی می‌تواند به بهبود عملکرد مغز و کاهش خطر زوال عقل کمک کند. / Alzheimer’s Association International Conference

به این نوشته امتیاز بدهید!

پردیس زارع پور

پردیس زارع پور

دانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − چهار =

  • ×