» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » مصرف زیاد قند ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد
قند و زوال عقل
پژوهش و تحقیقات - آخرین اخبار دیابت - تغذیه سالم

مصرف زیاد قند ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد

1403-02-03 20

مطالعه جدید منتشر شده در نشریه علمی معتبر BMJ نگرانی هایی را در مورد تأثیر قند بر سلامت مغز، به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2، ایجاد کرده است. این تحقیق ارتباط بین سطوح بالای قند خون و اختلال شناختی مرتبط با زوال عقل را نشان می دهد.

به گزارش دیاپرس، زوال عقل، شامل طیف وسیع از شرایطی است که بر مغز تاثیر می گذارد و آلزایمر شایع ترین آنهاست. علائمی مانند از دست دادن حافظه، مشکل در تمرکز و تغییرات خلقی به خوبی شناخته شده است، اما علائم کمتر شناخته شده مانند هوس شدید قند نیز می تواند نشانه آن باشد.

در این مطالعه عوامل خطر شناسایی شده برای زوال عقل شامل سن، سطح قند خون، دور کمر و BMI بود. قابل ذکر است، افرادی که وزن خود را کنترل کرده و از الگوهای رژیم غذایی دیابتی پیروی می کردند، در برابر زوال شناختی محافظت بهتری داشتند.

این یافته ها اهمیت مدیریت سطح قند خون، به ویژه از طریق یک رژیم غذایی سالم و مدیریت وزن، در کاهش خطر ابتلا به اختلالات شناختی را برجسته می کند. برای افراد مبتلا به دیابت، این مطالعه به عنوان یادآوری تأثیر بالقوه قند بر سلامت مغز است و نشان می‌دهد که کنترل سطح قند خون می‌تواند از زوال عقل محافظت کند. /uk.news

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 1 =

  • ×