» سبک زندگی » مصرف همزمان ویپ و سیگار خطر سرطان ریه را چهار برابر می کند
ویپ
سبک زندگی - آخرین خبرها - سایر پژوهش های سلامت

مصرف همزمان ویپ و سیگار خطر سرطان ریه را چهار برابر می کند

1403-06-28 001

به گزارش دیاپرس، یک مطالعه جدید نشان داده است که ترکیب ویپ با سیگار به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهد. این ترکیب چهار برابر خطرناک تر از سیگار کشیدن به تنهایی است. این تحقیق یکی از اولین مواردی است که این خطر افزایش یافته را نشان می دهد.

محققان داده های بیش از 4000 فرد را تجزیه و تحلیل کردند و آنها را با یک گروه کنترل 27000 نفری بدون سرطان ریه مقایسه کردند. این یافته ها این تصور را به چالش می کشد که ویپ جایگزین ایمن تری برای سیگار است.

دکتر عمر حسن، متخصص ریه هشدار می‌دهد که مواد شیمیایی موجود در مایعات ویپ، از جمله طعم‌های آئروسل‌شده و فلزات، می‌تواند باعث افزایش التهاب و افزایش بیشتر خطر سرطان شود. برای کسانی که به دنبال ترک سیگار هستند، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که جایگزین‌هایی مانند چسب‌های نیکوتین، آدامس یا درمان رفتاری شناختی را در نظر بگیرند که می‌تواند به مدیریت جنبه‌های روان‌شناختی اعتیاد کمک کند.

با ادامه افزایش محبوبیت ویپ، به ویژه در میان کسانی که سعی در ترک سیگار سنتی دارند، محققان بر نیاز به آگاهی بیشتر در مورد خطرات بالقوه ترکیب این دو عادت تاکید می کنند. /local12

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

  • ×