» آموزش و پژوهش » پژوهش و تحقیقات » مصرف پنیر میتواند تأثیر مثبت بر شاخص های پیری سالم داشته باشد
پنیر
پژوهش و تحقیقات - آخرین خبرها - تغذیه سالم

مصرف پنیر میتواند تأثیر مثبت بر شاخص های پیری سالم داشته باشد

1403-04-31 1037

مطالعه روی 2.3 میلیون نفر نشان داد که سلامت روان برای پیری سالم و طول عمر بسیار مهم است. با کمال تعجب، افرادی که دارای بهترین سلامت روانی و مقاومت در برابر استرس بودند نیز مصرف پنیر بیشتری را گزارش کردند که نشان دهنده ارتباط بین پنیر و تندرستی است.

به گزارش دیاپرس،محققان به رهبری Tian-Ge Wang از دانشکده پزشکی دانشگاه شانگهای Jiao Tong، از تجزیه و تحلیل ژنتیکی پیشرفته برای کشف عوامل موثر بر پیری استفاده کردند. آنها دریافتند که بهزیستی روانی بهتر با ویژگی های پیری سالم تر مانند انعطاف پذیری و طول عمر، صرف نظر از وضعیت اجتماعی و اقتصادی، مرتبط است.

پنیر، در کنار میوه، به عنوان یک عامل برجسته در نمرات رفاه بالا ظاهر شد. در حالی که عوامل اجتماعی-اقتصادی بر سلامت تأثیر می‌گذارند، این مطالعه نشان داد که رفاه و پیری تنها با ثروت یا تحصیلات تعیین نمی‌شود. مصرف پنیر 3.67 درصد تأثیر مثبت بر شاخص های پیری سالم داشت.

این مطالعه که در Nature Human Behaviour منتشر شده است، بر تعاملات پیچیده بین رژیم غذایی، سبک زندگی و افزایش سن تاکید می کند. در حالی که پنیر به تنهایی پیری سالم را تضمین نمی کند، تأثیر مثبت آن بر سلامت روان نشان می دهد که لذت بردن از پنیر ممکن است برای زندگی شادتر و طولانی تر مفید باشد. /newatlas

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

هادی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + پنج =

  • ×